ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از کنفرانس 13 مهر ماه گوگل چه انتظاراتی داریم؟

در بازه ای از سال قرار داریم که بیشتر کمپانی های فناوری، جدیدترین محصولات و گجت هایشان را به بازار می فرستند تا بتوانند بالاترین فروش ممکن را در تعطیلات پایان سال تجربه نمایند، و ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ مهر ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

در بازه ای از سال قرار داریم که بیشتر کمپانی های فناوری، جدیدترین محصولات و گجت هایشان را به بازار می فرستند تا بتوانند بالاترین فروش ممکن را در تعطیلات پایان سال تجربه نمایند، و طبیعتاً گوگل هم از این قاعده مستثنی نیست. همان طور که می دانید، این شرکت در تاریخ 4 اکتبر (13 مهر ماه) مراسمی را برگزار می کند تا نوآوری های امسالش، به ویژه دو تلفن همراه جدید را معرفی نماید.

اهالی مانتن ویو در مورد جزئیات مراسم مذکور لب فرو بسته اند، اما به هر حال نمی توان از انتشار شایعات و اخبار متفرقه جلوگیری کرد و کارشناسان نیز در مورد محصولات و تکنولوژی های نرم افزاری و سخت افزاری مورد انتظار از این غول جستجو به نکات مختلفی اشاره کرده اند.

در این مقاله می خواهیم بدانیم از کنفرانس 13 مهر گوگل چه انتظاراتی باید داشته باشیم.

موبایل های پیکسل

WTE-google-Pixel

پس از 5 سال عرضه تلفن های همراه اختصاصی با نام «نکسوس»، امسال گوگل این رویه را تغییر داده و اسم کروم بوک هایش را به عاریه گرفته. این کمپانی امسال قصد دارد دو موبایل از خانواده Pixel را معرفی کند.

یکی از این دو که Pixel XL نام دارد، از نمایشگر 5.5 اینچی بهره مند بوده و برای افرادی طراحی شده که به صفحات نمایش بزرگ احتیاج دارند، و موبایل دیگر نیز نمایشگر 5 اینچی دارد.

هر دو تلفن همراه فوق به چیپست اسنپدراگون 821 مجهز هستند، ضمن اینکه 4 گیگابایت رَم و دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با حسگرهای IMX378 سونی در آنها به کار رفته. همچنین حسگر اثر انگشت نیز در پنل پشتی این دو اسمارت فون قرار گرفته، ضمن اینکه باتری قوی تری نیز در آنها تعبیه خواهد شد.

گفتنی است موبایل Pixel از نمایشگر تمام اچ دی بهره مند است، در حالی که مدل XL صفحه نمایشی با رزولوشن QHD خواهد داشت.

شایعات حاکی از آن هستند که هر دو محصول مورد بحث از جک 3.5 میلیمتری هدفون نیز برخوردارند، که نکته مثبتی به شمار می رود و کاربران به تبدیل های مختلف برای استفاده از این درگاه نیاز نخواهند داشت. همچنین به گفته Android Police دیوایس های پیکسل که توسط کمپانی تایوانی HTC ساخته می شوند، با قیمت پایه 649 دلار به فروش خواهند رسید، قیمتی که برای این خانواده از محصولات گوگل کم سابقه است.

اندروید 7.1 نوقا

سیستم عامل تلفن های همراه آتی گوگل به صورت پیش فرض نسخه 7.1 اندروید نوقا خواهد بود، که نسخه آپدیت شده ای از جدیدترین OS موبایل این کمپانی به شمار می رود. معمولاً این نوع به روز رسانی ها بیشتر رفع عیب ها و ایرادات جزئی را در بر می گرفت، اما طبق شایعات موجود در نسخه 7.1 با تغییرات گسترده تری روبرو خواهیم بود.

از جمله این موارد می توان به آیکن های گرد و طراحی متفاوت لانچر اشاره کرد. حال باید دید این نسخه از اندروید چه زمانی راه خود را به دیگر دیوایس های نکسوس باز خواهد کرد.

Google Home

WTE-google-home

مراسم گوگل در تاریخ 13 مهر ماه صرفاً به تلفن همراه محدود نخواهد بود. به احتمال زیاد در این برنامه رقیب Amazon Echo با نام Google Home نیز رونمایی می گردد. این دستگاه که چندی پیش در مراسم I/O این کمپانی معرفی شد، نوعی بلندگو/دستیار صوتی مجهز به بلوتوث است که قیمت 129 دلاری برایش تعیین شده.

بدین ترتیب، Google Home تقریباً 50 دلار ارزان تر از Echo آمازون خواهد بود، اما 80 دلار قیمت بیشتری نسبت به Echo Dot دارد. گفتنی است هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای عرضه این دستگاه ذکر نشده، اما طبیعی است که پیش از تعطیلات پایان سال وارد بازار گردد.

Chromecast Ultra

WTE-google-Chromecast-ultra

در ادامه فناوری های سرگرمی خانگی که توسط گوگل معرفی شده، این بار شاهد نسخه ای بهتر از ابزار پخش محتوای کروم کست خواهیم بود. این محصول که Chromecast Ultra نام دارد، قادر است محتوای 4K و UHD را پخش نماید و از تصاویر و ویدیوهای HDR نیز پشتیبانی می کند.

این دستگاه با قیمت 69 دلاری، کمی گران تر از مدل قبلی به نظر می رسد، اما با توجه به قابلیت ها و کیفیت بالاتر، ارزش خرید خواهد داشت. گفتنی است نسل قبلی این سری محصولات نهایتاً به رزولوشن 1080p دست می یافت.

Google Wifi

WTE-Goole-wifi-router

گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد گوگل قصد دارد یک روتر جدید را معرفی نماید، و آن را در کنار OnHub جای دهد. اما این محصول به جای اینکه صرفاً در نقش یک هاب برای ایجاد شبکه و پشتیبانی از اینترنت اشیاء عمل کند، قصد دارد سیستم شبکه بندی مِش را پیاده سازی نماید.

ظاهراً خلاقیت اهالی مانتن ویو ته کشیده و این روتر را Google Wifi نامیده اند. در این دستگاه ویژگی های هوشمندی نیز تعبیه شده که قادر است وسایل خانگی را تحت کنترل درآورد. کاربران می توانند هر واحد از این دستگاه را به قیمت 129 دلار خریداری کرده و با شبکه بندی هوشمند ad hoc تمام فضای مسکونی مورد نیازشان را پوشش دهند.

WTE-google-andromeda

آندرومدا

این گزینه آخر کمی عجیب به نظر می رسد، اما طی هفته های اخیر شایعات در مورد پلتفرم پردازشی جدید گوگل که در مراسم 13 مهر معرفی خواهد شد، قوت گرفته. این سیستم عامل که آندرومدا نام دارد، ترکیبی از کروم و اندروید خواهد بود و برای استفاده در لپ تاپ ها و تبلت ها طراحی شده، ضمن اینکه بهترین ویژگی های هر دو سیستم را کنار هم گردآوری می نماید.

اطلاعات در این زمینه، بیشتر از طریق کامنت های موجود در فایل های برنامه نویسی به دست آمده، اما شایعات نشان می دهند گوگل در حال آزمودن این پلتفرم جدید روی تبلت Nexus 9 و تبلت معرفی نشده هوآوی است. همچنین «هیروشی لاکهایمر» مدیر بخش اندروید و کروم شرکت مذکور نیز در توئیتی به این موضوع اشاره کرده.

گفتنی است اخیراً Chrome OS توانسته به اپلیکیشن های گوگل پلی دسترسی پیدا نماید، اما ظاهراً آندرومدا راهکاری باثبات تر و یکپارچه تر را ارائه می کند. انتظار می رود این سیستم عامل در سال بعدی میلادی از طریق دیوایس های اختصاصی این کمپانی به بازار عرضه گردد.

WTE-Google-Statue

با این تفاسیر، اگر گوگل تمامی مواردی که در بالا ذکر شد را در مراسم 13 مهر معرفی کند، امسال نقطه عطفی در برنامه های کاری این کمپانی خواهد بود، زیرا تا به حال شاهد رونمایی از این همه سخت افزار از سوی اهالی مانتن ویو نبوده ایم، و فعالیت اصلی این شرکت تاکنون به فهرست بندی اینترنت و ارائه سیستم عامل برای موبایل های مختلف اختصاص داشته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

    کاش مثل ایسوس که zenbo رو معرفی کرد گوگل هم یک ربات خونگی معرفی کنه

  • امیر رحیمی
    امیر رحیمی | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

    دوستان من می خوام نکسوز ۶پی بگیرم. اما ترسم از شایعاتی مثه مقاومت کم بدنه در برابر خم شدن و شکستن و همچنین شکستن شیشه محافظ دوربینه. میشه دوستانی که مدتیه نکسوز ۶پی دارن درباره این مشکلات بگن؟ شایعه اس یا واقعیه؟ آخه نمیشه آدم ۲ تومن پول گوشی بده و همش نگران شکستن شیشه اش باشه! از طرفی هم نمیشه از مشخصات و آپدیتهای ۶پی گذشت.

    • Alireza omid
      Alireza omid | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

      otg ساپورت نمیکنه
      اون شکستنم بستگی به نحوه ی استفاده داره
      اگه گوشی داغ کنه در اثر استفاده زیاد و روی بعدش روی یه سطح نسبتا سرد قرار بگیر احتمال اسیب پذیری و شکنندگی زیاد میشه و حتی شاید باعث ترک برداشتنش بشه

      • mehdi 190
        mehdi 190 | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

        کجایی عمو؟ otg قبول نمیکنه؟؟!!!!!!!!!!!

    • james james
      james james | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

      نگیری بهتره صبر کن این پیکسل ها بیان

    • farzad37j
      farzad37j | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

      به نظر من بخر.من مشكلي نداشتم باهاش.خودشم اونا همش شايع بودن.هيچ مشكلي نداره.اندروييد خالصم كه روشه

    • Mahdi_Zakizadeh_1
      Mahdi_Zakizadeh_1 | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

      شیشه پشتش حساسه و اگه توی کاور نباشه احتمالا یدور زمین بخوره میشکنه
      اما مقاومت کلی اش خوبه. اون کسی که گوشی رو خم میکرد هیکلش شبیه هالک بود :))
      من تستی رو دیدم که کلی وزنه گذاشتن روی گوشی اما هیچ مشکلی پیش نیومد

      • امیر رحیمی
        امیر رحیمی | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

        منم اون کلیپ رو دیدم
        اما جری دوباره کلیپ داد و یک نکسوز ۶پی نو رو شکست. تو کلیپشم اشاره به اون تست وزنه ها کرد و ی چیزهایی می گفت که فشار رو نقطه ضعف گوشی نبوده و اینها.
        مقاومتش مهم نیس زیاد، چون با گوشی نمی‌خوایم کشتی بگیریم که. اما اون شیشه دوربین خیلی آدمو دو به شک میکنه.

    • HESAM
      HESAM | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

      به نظر من صبر کنی این پیکسل های جدید رو بگیری بهتره

  • hamid
    hamid | ۱۰ مهر ۱۳۹۵

    خداکنه زودتر بیاد اندروید۷.۱ماله نکسوس

  • کیان
    کیان | ۱۰ مهر ۱۳۹۵

    خیلی کنفرانس جالبی خواهد شد

  • دادا
    دادا | ۱۰ مهر ۱۳۹۵

    من نکسوس می خوام? ? ?

    • امیر رحیمی
      امیر رحیمی | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

      اینا باید خیلی گرون باشن...

مطالب پیشنهادی