ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیکان منتقل شد؛ آمریکا دیگر در مدیریت اینترنت نقشی ندارد

روز گذشته، یک نقل و انتقال تاریخی صورت گرفت. آمریکا دیگر دخالتی در سازمانی که با عنوان «ICANN» یا «آیکان» شناخته می شود نخواهد داشت. آیکان حالا اقدامات مورد نظر خود را بدون نظارت مستقیم دولت آمریکا ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ مهر ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

روز گذشته، یک نقل و انتقال تاریخی صورت گرفت. آمریکا دیگر دخالتی در سازمانی که با عنوان «ICANN» یا «آیکان» شناخته می شود نخواهد داشت.

آیکان حالا اقدامات مورد نظر خود را بدون نظارت مستقیم دولت آمریکا انجام خواهد داد. آیکان یک سازمان غیر انتفاعی است که پیشتر با وزارت بازرگانی آمریکا قرارداد بسته بود و اینک مدت زمان همین قرارداد به اتمام رسیده است.

سازمان یاد شده که مقر آن در لس آنجلس واقع گشته، مسئول مدیریت واگذاری نام‌ های دامنه و آدرس‌ های پروتکل اینترنت بوده و آدرس هایی که در مرورگر خود تایپ می کنید را به صفر و یک تبدیل می کند تا ارتباط میان کاربر و وب سایت برقرار شود. همانگونه که ذکر شد آیکان در سال ۱۹۹۸ قراردادی را با وزارت بازرگانی آمریکا به امضا رساند اما اکنون مدت زمان این قرارداد به اتمام رسیده و همین موضوع باعث گشته تا آیکان با مدیریت جهانی اداره شود و تحت نظر سازمان ملل قرار گیرد.

ap_16267729703557-w700

در این میان برخی افراد، از جمله «تد کروز» (سناتور جمهوری خواه آمریکایی که تا چند ماه پیش در کورس رقابت برای رسیدن به عنوان رییس جمهوری آمریکا حضور داشت) موضوع مدیریت اینترنت را اشتباه متوجه شده اند و عنوان می کنند که مدیریت کلی اینترنت از دست آمریکا خارج شده است و اکنون همین موضوع ممکن است موجب سانسور محتوای اینترنت از سوی برخی کشورها شود.

وب سایت CNet در همین رابطه و از قول سخنگوی آیکان می نویسد: «این سازمان به طور کلی قادر به دخالت یا تعدیل محتوای اینترنت نیست و نبوده است.» آیکان همانگونه که ذکر شد مسئول تنظیم دامنه ها و آدرس های اینترنتی است و محتوایی که در این آدرس ها منتشر می شود جز مواردی نیست که این سازمان دخالتی در آن داشته باشد.

این در حالیست که در چهارشنبه گذشته، دادستان های ایالت های نوادا، آریزونا، اوکلاهما و تگزاس با طرح شکایتی به دنبال مانع تراشی برای این نقل و انتقال بودند که مورد قبول قاضی فدرال قرار نگرفت. در هر حال اکنون می توان گفت که مدیریت دامنه های اینترنتی به شکل جهانی انجام می شود، نه مدیریت کل اینترنت و محتوایی که در وب سایت ها به انتشار می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • farzad37j
    farzad37j | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

    آيكن؟آيكان نوشته ها؟؟!!!!?.شركته نه نشانه

  • molavy
    molavy | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

    آخ جون بالاخره آیکنش رو عوض کردن

  • its james
    its james | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

    تبریک به دیجیاتو برای پایین اومدن رنک الکسا ? ? ? ? ?

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

      چرا با موبایل نمیتونم با اکانت گوگلم وارد بشم ... دیجیاتو درستش کن .. این بخش نظرات خیلی مهمه برای سایتهایی مثل سایت شما !! هرچی ورود با گوگل رو میزنم میگه صحبه مورد نظر شما پیدا نشد

    • qqww
      qqww | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

      اگه دیجیاتو مثل بعضی سایتای دیگه اپ نداشت بازدیدش بیشتر بودو رنکش بهتر

مطالب پیشنهادی