ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارشات از حضور بیش از 400 اپ مخرب در پلی استور حکایت دارند

با وجود آنکه طی سال های اخیر پلی استور در مواجهه با بدافزارها پیشرفت هایی حاصل کرده، اما هنوز هستند اپلیکیشن های مخربی که می توانند از پروسه تأیید سلامت گوگل گذر کرده و به این ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ مهر ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

با وجود آنکه طی سال های اخیر پلی استور در مواجهه با بدافزارها پیشرفت هایی حاصل کرده، اما هنوز هستند اپلیکیشن های مخربی که می توانند از پروسه تأیید سلامت گوگل گذر کرده و به این فروشگاه اپلیکیشن وارد شوند.

مطابق گزارش جدید تیم امنیت سایبری TrendLabs، در حال حاضر بیش از 400 اپلیکیشن مخرب در پلی استور گوگل حضور دارند. اپلیکیشن های مورد اشاره این تیم امنیتی حاوی بدافزاری به نام DressCode هستند که می تواند خود را پشت اپلیکیشن های سالم پنهان کند.

DressCode بدین شیوه و از طریق نصب اپلیکیشن ها به سیستم عامل اندروید نفوذ کرده و می تواند در فعالیت های کاربر جاسوسی نماید. حتی در صورت نفوذ بیشتر بدافزار یادشده می تواند به شبکه های خصوصی شما نیز دسترسی پیدا کرده و اطلاعات مهم را برای خود فوروارد کند.

تیم TrendLabs از میان این 400 اپلیکیشن مخرب اشاره ویژه ای به ماد GTA V برای بازی Minecraft: Pocket Edition داشته که در حال حاضر بیش از پانصد هزار بار در گوگل پلی استور دانلود شده است.

به محض نصب این اپلیکیشن در دستگاه، بدافزار پنهان شده در آن به سرور تحت کنترل توسعه دهندگانش متصل شده و شروع به جاسوسی می کند. مضاف بر این بدافزار DressCode می تواند از گجت هوشمند شما یک بات نت بسازد؛ پایگاهی برای هکرها تا از آن برای حمله به شبکه های دیگر استفاده نمایند.

اما خوشبختانه گوگل اعلام کرده که به وجود این بدافزار در اپلیکیشن های پلی استور آگاه است و نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا آن ها را از پلتفرم خود پاکسازی کند. با وجود تلاش های گوگل اما بهتر است که خود شما هم در نصب اپلیکیشن ها مراقبت بیشتری به خرج دهید، از منابع متفرقه به دانلود نپرداخته و اپلیکیشن هایی که دسترسی های مشکوک می خواهند را نصب نکنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سیدمحمد غزنوی
    سیدمحمد غزنوی | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

    اپلیکیشن های خیلی زیادتر نسبت به iOS. آزادی عمل تو اندروید براش مثل شمشیر دولبه میمونه... ولی من به شخصه با مراقبت کافی معمولا خودمو از لبه ی دوم دور نگه میدارم و نهایت استفاده رو از لبه ی اول میبرم ?

  • àìđįņ_țhŕ
    àìđįņ_țhŕ | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

    من خودم آندرویدی هستم ولی واقعا از پلی استور
    شکایت دارم گند زده با این برنامه هاش

مطالب پیشنهادی