ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آزمایش خودرو بدون فرمان و راننده کمکی در کالیفرنیا ممکن شد

امروز با امضای یک لایحه قانونی توسط فرماندار کالیفرنیا، امکان آزمایش خودروهای بدون راننده در این ایالت، بدون نیاز به وجود راننده کمکی یا حتی فرمان فراهم آمد. با توجه به حضور اپل در همین ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۱ مهر ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

امروز با امضای یک لایحه قانونی توسط فرماندار کالیفرنیا، امکان آزمایش خودروهای بدون راننده در این ایالت، بدون نیاز به وجود راننده کمکی یا حتی فرمان فراهم آمد.

با توجه به حضور اپل در همین ایالت، وجود چنین قانونی می تواند این شرکت را در راه تولید خودرو (که شایعات زیادی در موردش به گوش می رسد) کمک کند، اما در حال حاضر قانون فوق تنها شرکت حمل و نقل Contra Costa را شامل می شود.

این شرکت محل هایی برای آزمایش اتومبیل های بدون راننده در کالیفرنیا راه اندازی کرده و خودروسازهای مختلفی مثل هوندا و Otto Motors مشغول آزمایش اتومبیل های بدون راننده در این مکان ها هستند، ضمن اینکه گفته می شود گوگل و اپل هم در این زمینه تمایل دارند.

البته باید بدانید که پیش از این هم خودروهای بدون راننده در نقاط مختلف این کشور مشغول آزمایش و حتی خدمات دهی بوده اند، اما حتی این خودروها هم مثل اتومبیل های عادی به فرمان و دیگر بخش های مرسوم مجهز هستند.

بخشی از این موضوع به این اعتقاد باز می گردد که شاید فناوری هنوز آنقدر بالغ نشده که قادر باشد در تمام شرایط جای راننده را بگیرد، اما بخش دیگر مسئله هم به قوانین مرسوم فعلی باز می گردد که تا پیش از این اجازه ساخت خودرو بدون وجود فرمان و موارد اینچنینی را نمی داد.

اما تردیدی وجود ندارد که سرانجام لازم است به نقطه ای برسیم تا خودروهای بدون راننده قادر باشند بدون نیاز به هرگونه دخالت کاربر به فعالیت خود بپردازند؛ ضمن اینکه موارد متعددی به ذهن می رسند که در آنها حتی همین امروز هم  امکان حذف راننده از خودرو، بدون مشکل چشمگیری وجود دارد.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که گفته می شود اپل قصد در پروژه ای که به نام تایتان مشهور شده، قصد دارد یک سیستم هدایت خودکار برای اتومبیل تولید نماید، اما برای افشا شدن جزئیات بیشتر در این زمینه لازم است مدت بیشتری را منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سامان
    سامان | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

    رانندگی در ایران بدون داشتن کمک راننده غیر ممکنه !

مطالب پیشنهادی