ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تنظیم نحوه تلفظ کلمات و افزایش حجم صدا؛ قابلیت های جدید موتور متن به گفتار گوگل

کمتر پیش می آید که گوگل در طی سال اپلیکیشن Text-to-speech خود را به روز رسانی کند، اما وقتی این کار را انجام می دهد شاهد تغییرات بزرگ و مهمی در آن هستیم. نسخه 3.10 این ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ مهر ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

کمتر پیش می آید که گوگل در طی سال اپلیکیشن Text-to-speech خود را به روز رسانی کند، اما وقتی این کار را انجام می دهد شاهد تغییرات بزرگ و مهمی در آن هستیم. نسخه 3.10 این اپلیکیشن ساعاتی پیش توسط گوگل منتشر شد و همانطور که انتظار می رفت چند تغییر مهم و اساسی را در آن مشاهده می کنیم.

از جمله مهم ترین قابلیت های جدید امکان تعیین نحوه تلفظ کلمات و همچنین افزایش حجم صدا هستند. قابلیت اول امکانی به شما داده تا شیوه روخوانی موتور متن به گفتار گوگل از نوشته ها را به دلخواه خودتان تنظیم کنید.

12-w600

قابلیت یادشده این امکان را به شما می دهد تا میزان تأکید روی کلمات و نحوه بیان موتور متن به گفتار را تنظیم کنید. برای این موضوع سه حالت صدای رسا، کمی رسا و صاف در اختیارتان قرار داده شده که انتخاب هر یک روی نحوه بیان موتور تأثیر می گذارد. بدیهی است که با انتخاب حالت صدای رسا بهترین و واضح ترین صدا را دریافت می کنید، اما اگر حالت صاف را انتخاب کنید صدایی رباتی، بی روح و عاری از فراز و نشیب به گوش تان خواهد رسید.

اما افزایش حجم صدا نیز گزینه ای است که در هنگام پخش موسیقی یا اصوات دیگر در پس زمینه اندروید، صدای موتور متن به گفتار را به طور خودکار افزایش می دهد تا برای شنیدن آن مشکلی نداشته باشید.

22-w600

یکی دیگر از قابلیت های جدید موتور متن به گفتار گوگل، امکان روخوانی از متن های انتخاب شده است. با ارتقای اپلیکیشن به نسخه 3.10 می توانید در هر صفحه ای از اندروید که باشید، متنی را انتخاب کرده و از پنجره شناور حاوی گزینه های کپی و پیست و ... روی گزینه جدید Speak اشاره کنید تا متن با صدای بلند برایتان قرائت شود.

شایان ذکر است که به قابلیت یادشده فقط کاربرانی دسترسی خواهند داشت که اندروید مارشملو و نسخه های جدیدتر سیستم عامل را در دستگاه خود نصب کرده باشند. برای دانلود آخرین نسخه موتور متن به گفتار گوگل برای اندروید می توانید همین حالا به پلی استور یا وبسایت APKMirror مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۲ مهر ۱۳۹۵

    و ای کاش HERE MAPS دوباره نقشه های آفلاین ایران رو برگردونه ?

  • farsam
    farsam | ۱۲ مهر ۱۳۹۵

    واقن درست میگه اپلیکیشن msps.meو اپ نقشه نوکیا hereاین دوتا از بهترین اپ عای نقشه ومسیریابین حتی از سایجیک هم بهترن ولی مشکل maps.meهمون فارسیه

  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۱۲ مهر ۱۳۹۵

    کاشکی یه روز یه مطلب بذارید که پشتیبانی از زبان فارسی هم به این نرم افزار اضافه شده. در اینصورت اپلیکیشن maps.me یکی از بهترین نرم افزارهای مسیریابی آفلاین، قابلیت راهنمای صوتی به زبان فارسی خواهد داشت

مطالب پیشنهادی