ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وداع زودهنگام مایکروسافت؛ امسال خبری از مچ بند Band 3 نخواهد بود

مایکروسافت دو مرتبه تلاش کرد تا نقشی در بازار مچ بندهای پایش سلامتی ایفا کند، اما دیگر قصد ندارد به این روند ادامه دهد. مدل Band 2 به طور کامل از فروشگاه های آنلاین شرکت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ مهر ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

مایکروسافت دو مرتبه تلاش کرد تا نقشی در بازار مچ بندهای پایش سلامتی ایفا کند، اما دیگر قصد ندارد به این روند ادامه دهد. مدل Band 2 به طور کامل از فروشگاه های آنلاین شرکت فوق حذف شده، که نشان می دهد تولید آن متوقف گشته.

این محصول در فروشگاه های Best Buy نیز موجود نیست، اگرچه آمازون هنوز تعداد اندک باقی مانده از این مچ بند در انبارهایش را به فروش می رساند. به گزارش ZDNet کمپانی مورد بحث هیچ برنامه ای برای تولید و عرضه مدل Band 3 ندارد.

همچنین اخیراً تیم توسعه این سری گجت ها به طور کامل منحل شده و در نتیجه برنامه آتی ردموندی ها برای حضور در این بخش از بازار در هاله ای از ابهام فرو رفته.

جالب اینکه در بیانیه اخیر مایکروسافت آمده آنها «کاملاً به پشتیبانی از مشتریان و توسعه فضای ابزارهای پوشیدنی متعهد هستند»، و علاوه بر آن به فروش Band 2 نیز ادامه خواهند داد. اما ظاهراً این قضیه صحت ندارد، یا شاید منظور کمپانی مذکور از گجت های پوشیدنی صرفاً هولولنز بوده.

microsoft-band--(3)

کیت توسعه نرم افزاری Band که امکان ساخت و عرضه اپلیکیشن برای ابزار مورد بحث را فراهم می ساخت نیز از وب سایت مایکروسافت حذف شده، ضمن اینکه چندی پیش اپلیکیشن پایش سلامت شرکت مذکور برای تلفن همراه نیز به Microsoft Band تغییر نام یافت، و هنوز در دسترس کاربران قرار دارد.

گفتنی است در پاییز سال 2014 که برای اولین بار Band مایکروسافت را دیدیم، از آن به عنوان پیشرفته ترین گجت سلامتی و ورزشی موجود در بازار یاد شد. اما نقطه ضعف اصلی آن از نظر کارشناسان، طراحی نامناسب و آزاردهنده اش بود که هیچگاه اصلاح نشد.

سپس در سال 2015 نسل دوم این ابزارها عرضه شد که همچنان نقایص و مشکلات مدل اولیه را به همراه داشت. حال اهالی ردموند به ناچار قصد دارند به طور کامل پایشان را از بازار گجت های سلامتی بیرون بکشند، و میدان را به رقبایی همچون فیت بیت، سامسونگ، گارمین، میس فیت و غیره واگذار نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mohammad Reza Baghban
    Mohammad Reza Baghban | ۱۳ مهر ۱۳۹۵

    همین بندی که ازش به عنوان حرفه ای ترین دستگاه نام میبرید جز یم نام مایکروسافت هیچ چیز اضافه ای برای ارائه دادن نداشت. محصول مایکروسافت به هیج توانایی رقابت با محصولات حرفه ای شرکت های مثل گارمین نداشت و حتی به گرد پای سری Vivoactive اکتیو نمیرسید چه برسه سری های مثل Fenix البته این برای ورزشکارای حرفه ای مثل خودمه که شنا دو دوچرخه سواری به صورت مداوم انجام میدن ولی اگر فقط بحث کاربر عادی باشه محصول بدی نبود و اللته باید در نظر گرفت یک کاربر معمولی به خیلی از امکانات این بند نیاز داره میره مدل های ساده تر رو خریداری میکنه

  • Rivekan
    Rivekan | ۱۳ مهر ۱۳۹۵

    بند ۱ و ۲ چون جزوی از پلتفرم ویندوز ۱۰ نبوده و فقط پوسته شبیه به ویندوز داشتند از نظر من به این علت گجت های ناقصی بودند، فروش محدود مایکروسافت بند 1 در امریکا و انگلیس و بند ۲ در چند کشور انگشت شمار نشان از ازمایش بازار توسط مایکروسافت داشت، به هر حال بسیار حیفه که مایکروسافت از رقابت پوشیدنی های سلامت کنار بره چون از نظر سخت افزاری بند ۲ یکی از کامل ترین بند های سلامتی از نظر سنسور های مختلف بود همچنین مایکروسافت تعداد بالایی پتنت در این زمینه داره که امیدواریم در گجت های آتی این شرکت استفاده شوند.

  • مهدی
    مهدی | ۱۳ مهر ۱۳۹۵

    سیاستهاش در زمینه ابزارها و گجتهای کوچیکی مثل موبایل و ابزار سلامتی جواب نداده.
    قرار نیست یه کمپانی هر کاری میکنه خوب و عالی باشه.
    مایکروسافت هم خودش دیگه داره کم کم میپذیره این موضوع رو.

  • sampple
    sampple | ۱۳ مهر ۱۳۹۵

    مایکروسافت خراب نکرده این چند ساله ؟
    این از دستبند
    اون از خرید نوکیا
    و اخرشم ویندوزفون که هیچی نشد

مطالب پیشنهادی