ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با معرفی موبایل های Pixel پایان عمر محصولات Nexus را رقم زد

با معرفی موبایل های Pixel و Pixel XL توسط گوگل، این سؤال پیش می آید که سرنوشت برنامه سخت افزاری درازمدت نکسوس که در سال 2010 با معرفی Nexus One آغاز گشت، چه می شود. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ مهر ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۵

با معرفی موبایل های Pixel و Pixel XL توسط گوگل، این سؤال پیش می آید که سرنوشت برنامه سخت افزاری درازمدت نکسوس که در سال 2010 با معرفی Nexus One آغاز گشت، چه می شود. در این برنامه تاکنون شاهد معرفی هشت تلفن همراه، چهار تبلت و دو دستگاه پخش مالتی مدیا بودیم.

طبق اظهارات امشب گوگل، این کمپانی هیچ برنامه ای برای آینده این سری محصولات ندارد، و بنابراین می توان پایان عمر این دیوایس ها را انتظار داشت.

برنامه Nexus بارها تکرار شد، اما عمدتاً با این هدف به اجرا درآمد که به جهانیان نشان دهد دیوایس های اندرویدی چگونه باید ساخته شوند. موبایل ها و تبلت های نکسوس اولین دستگاه هایی بودند که نسخه های جدید اندروید را دریافت می داشتند، و سخت افزار آنها به طور کامل با قابلیت های نرم افزاری پلتفرم این کمپانی سازگار داشت.

گوگل همچنین رده های قیمتی مختلفی را برای این سری محصولات آزمود، که از قیمتی شبیه به پرچمداران، تا هزینه مشابه با دیوایس های میان رده را در بر داشت.

موبایل های نکسوس معمولاً مورد توجه افرادی خاص قرار می گرفت، و مصرف کنندگان عادی و عمومی چندان اعتنایی به آنها نمی کردند. همچنین بیشتر اوقات برای خرید این سری محصولات باید به سراغ خود گوگل می رفتیم، و اپراتورهای محلی چندان نقشی در ارائه آنها نداشتند.

با همه این تفاسیر، هنوز نمی دانیم استراتژی اهالی مانتن ویو در مورد سری جدید Pixel چه تفاوتی با برنامه Nexus دارد. در این راهبرد نوین هم با محدودیت دسترسی به اسمارت فون مواجه هستیم، که رقابت با دیگر پرچمداران در سطح جهانی را دشوارتر می سازد.

در واقع مهم ترین مزیت موبایل های Pixel همان چیزی است که در سری Nexus نیز می دیدیم، یعنی تجربه کاربری با نرم افزاری که مستقیماً از طریق خود گوگل عرضه شده، و دریافت آپدیت های سریع نرم افزاری. بدین ترتیب، انتظار می رود خریداران محصولات Pixel همان افرادی باشند که پیش تر به سراغ سری نکسوس می رفتند.

بنابراین اگر کمپانی مذکور نتواند شیوه بازاریابی و عرضه جدیدی را برای این دیوایس ها اتخاذ نماید، و قادر نباشد پیکسل ها را جلوی چشم مخاطبین و خریداران بازارهای مختلف جهان قرار دهد، وضعیت این سری محصولات تغییری نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • àìđįņ_țhŕ
    àìđįņ_țhŕ | ۱۳ مهر ۱۳۹۵

    خیلی کار بدی کرد

مطالب پیشنهادی