ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کروم کست الترا گوگل معرفی شد
تکنولوژی

نسخه 4K ابزار استریم آنلاین گوگل با نام کروم کست اُلترا معرفی شد [تماشا کنید]

کمپانی گوگل در خلال رویداد پیکسل امشب خود علاوه بر موبایل های جدید، از کروم کست اُلترا (Chromecast Ultra) نیز رونمایی کرد. این محصول جدید را می بایست نسخه پشتیبانی کننده از فرمت 4K ابزار استریم ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۳ مهر ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۸

کمپانی گوگل در خلال رویداد پیکسل امشب خود علاوه بر موبایل های جدید، از کروم کست اُلترا (Chromecast Ultra) نیز رونمایی کرد. این محصول جدید را می بایست نسخه پشتیبانی کننده از فرمت 4K ابزار استریم آنلاین محبوب گوگل در نظر گرفت.

با کروم کست اُلترا می توان محتوای 4K را از یوتوب یا دیگر سرویس های آنلاین پخش ویدیو، روی تلویزیون های هوشمند پشتیبانی کننده از این فرمت پخش نمود. ضمن این که گوگل پشتیبانی از محتواهای HDR (هم HDR10 و هم Dolby Vision) را نیز به نسخه اُلترا افزوده است.

طبق ادعای گوگل، محصول تازه معرفی شده سریع ترین کروم کستی است که این کمپانی تا به امروز تولید کرده. مهم نیست که شما صاحب تلویزیون 4K باشید یا نه، در هر دو صورت محتوای ویدیویی با سرعت ۱.۸ برابر نسبت به قبل استریم خواهد شد.

این محصول از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به نسخه معمولی کروم کست های گوگل دارد و لوگوی حرف «G» گوگل در وسط آن کاملاً خودنمایی می کند. با استفاده از کابل و سوکت در نظر گرفته شده می توانید این گجت کوچک را به درگاه HDMI تلویزیون های هوشمند متصل سازید.

گوگل همچنین روی آداپتور برق این ابزار یک درگاه Ethernet در نظر گرفته تا در صورتی که به هر دلیلی وای فای سرعت کافی برای استریم محتوای 4K را فراهم نیاورد، از آن به عنوان راهکار جایگزین استفاده شود.

با بهره گیری از کروم کست علاوه بر استریم آنلاین ویدیو از سرویس های مشهور اینترنتی، می توانید محتواهای ویدیویی را از روی موبایل اندرویدی یا لپ تاپ های ویندوزی نیز به تلویزیون استریم نمایید. ضمن این که این گجت همخوانی کاملی با پلتفرم Google Home نیز خواهد داشت.

علاوه بر پشتیبانی از فرمت 4K، کروم کست اُلترای گوگل یک تفاوت بارز دیگر با نسخه های قبلی این محصول دارد، آن هم قیمت تقریباً دو برابری آن است. این گجت در خاک ایالات متحده ۶۹ دلار قیمت گذاری شده و از ماه نوامبر در این کشور و ۱۶ نقطه دیگر دنیا در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی