ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از هدست واقعیت مجازی Daydream View رونمایی کرد

گوگل دقایقی پیش و در جریان کنفرانس رونمایی از موبایل های پیکسل، از نخستین هدست واقعیت مجازی پلتفرم Daydream پرده برداشت. این هدست که Daydream View نام گذاری شده، دومین تلاش گوگل پس از هدست ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ مهر ۱۳۹۵ | ۲۰:۲۶

گوگل دقایقی پیش و در جریان کنفرانس رونمایی از موبایل های پیکسل، از نخستین هدست واقعیت مجازی پلتفرم Daydream پرده برداشت. این هدست که Daydream View نام گذاری شده، دومین تلاش گوگل پس از هدست کاردبورد در زمینه واقعیت مجازی محسوب می شود.

پلتفرم Daydream تنها از طریق اندروید نوقا قابل دسترسی خواهد بود، و فقط موبایل هایی قادر به پشتیبانی از آنند که از ویژگی های سخت افزاری معینی برخوردار باشند که قرار است گوگل طی ماه های آینده آن ها را اعلام کند.

به گفته گوگل هدست Daydream می تواند کلیه اپلیکیشن های اندروید را اجرا کند، اما یک سری اپ خاص برای آن طراحی می شوند که می توان از طریق کنترلر حرکتی این هدست به کنترل آن ها پرداخت. این کنترلر که به یک دسته کنسول Wii شباهت دارد بدین منظور طراحی شده که نیازی به وجود دکمه روی بدنه هدست وجود نداشته باشد.

بدنه هدست Daydream نیز به جای پلاستیک از پارچه ساخته شده تا ضمن راحتی استفاده برای کاربر، از وزن آن نیز کاسته شود. همچنین سیستم نگهدارنده موبایل روی آن هم طوری طراحی شده که تعداد بندها برای نگهداری گجت روی آن کمتر باشد. و اما بهترین نکته اینکه برای استفاده از آن نیازی نیست که عینک مطالعه تان را از چشم خود بردارید.

گفتنی است موبایل های جدید پیکسل اولین گجت هایی خواهند بود که می توان از آن ها در هدست Daydream View بهره گرفت. با این وجود گوگل اعلام کرده که در آینده موبایل های دیگر هم به دایره گجت های پشتیبانی شده توسط این هدست اضافه می شوند.

این هدست قرار است ماه نوامبر، در سه رنگ سفید، طوسی و قرمز و با قیمت 79 دلار وارد بازار گردد. در زمان عرضه، گوگل چندین محتوای اختصاصی برای آن در نظر گرفته که یک تجربه واقعیت مجازی هری پاتر از جمله آنهاست.

در این تجربه واقعیت مجازی که بر اساس فیلم جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن ها، یکی از داستان های فرعی دنیای هری پاتر ساخته می شود می توانید از کنترلر هدست به عنوان چوب جادوگری استفاده کنید.

ضمنا گوگل در تلاش است تا پشتیبانی از Hulu و نت فلیکس را نیز به پلتفرم Daydream اضافه نماید.

Daydream-View (1)-w600 Daydream-View (2)-w600 Daydream-View (3)-w600 Daydream-View (4)-w600 Daydream-View (5)-w600 Daydream-View-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohammad Reza Baghban
    Mohammad Reza Baghban | ۱۳ مهر ۱۳۹۵

    چه خوشگله ، واقعا دستگاه های پوشیدنی باید به این زیبایی باشن

  • Xaamiaad
    Xaamiaad | ۱۳ مهر ۱۳۹۵

    سلام ديجياتو!

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۱۳ مهر ۱۳۹۵

    بعد مقوا پارچه(شبیه پارچه) می چسبه!

مطالب پیشنهادی