ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حافظه آزاد نسخه 32 گیگابایتی پیکسل چقدر است؟

تلفن های هوشمند جدید گوگل تنها در دو نسخه 32 و 128 گیگابایتی با 100 دلار تفاوت قیمتی عرضه خواهند شد. پس اگر احیاناً تمایل دارید با تهیه مدل 32 گیگابایتی در هزینه خود کمی ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۴ مهر ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

تلفن های هوشمند جدید گوگل تنها در دو نسخه 32 و 128 گیگابایتی با 100 دلار تفاوت قیمتی عرضه خواهند شد. پس اگر احیاناً تمایل دارید با تهیه مدل 32 گیگابایتی در هزینه خود کمی صرفه جویی نمایید، احتمالاً دلتان می خواهد بدانید دقیقاً چه مقدار حافظه داخلی در اختیار خواهید داشت.

اگرچه با توجه به مکانیزم به روز رسانی سیستم عامل و همینطور نرم افزارهای اندروید، نمی توان رقم مشخصی برای مقدار حافظه در دسترس پیکسل و پیکسل اکس ال در نظر گرفت، اما آمار زیر راهنمای کوتاهی برای شما خواهد بود:

یک حافظه 32 گیگابایتی در واقع به اندازه 29.7 گیگابایت ظرفیت دارد:

این اتفاق به دلیل تفاوت معیار اندازه گیری حافظه توسط کامپیوتر و سازندگان حافظه ها رخ می دهد. از دیدگاه کامپیوتر هر کیلوبایت از 1024 بایت، هر مگابایت از 1024 کیلوبایت و هر گیگابایت از 1024 مگابایت فضا شکل گرفته است. در نتیجه برای رسیدن به 32 گیگابایت باید 32 (گیگابایت) را در 1024 (مگابایت) در 1024 (کیلوبایت) و در 1024 (بایت) ضرب کنیم که عددی در حدود 34 میلیارد بایت به دست خواهد آمد. اما توسعه دهندگان سخت افزار، 32 میلیارد بایت برای حافظه های داخلی در نظر گرفته و وقتی به محاسبات کامپیوتری می رسیم، بین 29.7 تا 29.8 گیگابایت فضا در اختیار خواهیم داشت.

بعد از درک این مسئله، می دانیم که سیستم عامل اندروید 7.1 پیکسل حدود 5.39 گیگابایت حجم دارد، در نتیجه 24.3 گیگابایت از حافظه داخلی باقی می ماند. به علاوه نرم افزار های از پیش نصب شده گوگل روی تلفن های هوشمند پیکسل نزدیک به 1.22 گیگابایت فضا اشغال کرده و در نتیجه می توان به ظرفیت 23 گیگابایت حافظه ی در دسترس رسید.

با این وجود حتی اگر هیچ اپلیکیشن اضافی روی موبایل پیکسل خود نصب نکنید، به مرور زمان آپدیت های نرم افزاری و شکل گیری فایل های Cache از حافظه در دسترستان می کاهد.

بنابراین با ذهنیت در اختیار داشتن 23 گیگابایت حجم سراغ خرید نسخه ارزان تر پیکسل رفته و اگر احساس می کنید نیاز های شما را برآورده نمی سازد، باید کمی بیشتر هزینه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Farzad37j
    Farzad37j | ۱۵ مهر ۱۳۹۵

    ريدي گل من؟????

  • Marshall
    Marshall | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    برخلاف نظر دوستمون شادمهر، بنظرم این مقاله خیلی مفید بود. سوالی بود که برام پیش اومده بود و تقریبا جوابش رو گرفتم. ممنون از نویسنده محترم.
    و اینکه سی دو واقعا کمه. من میخواستم پیکسل رو بگیرم اما سر این موضوع باید چند صد تومن بیشتر هزینه کنیم. ?

  • شادمهر
    شادمهر | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    جدا ازین حرفا...هدف این مقاله چی بود؟؟؟...بگید فقط گوگل گوشی 32 گیگی میزنه و این خیلی بد هستش؟؟؟...دیجیاتو خیلی نویسنده بیکار آوردی

  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    خيلى كمه .. وقتى ٢٥٦ نزده ميتونس ٦٤ ام بزنه

  • sadegh.t
    sadegh.t | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    من نمیدونم چرا این قدر شرکت ها در مورد حافظه این قدر خساست به خرج میدن خوب درگاه مموری که نمیذارین حداقل ۶۴ گیگ حافظه بزارین پیکسل باید مدل پایش دلاریش ۶۴ گیگ می بود. خیلی خوب میشد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی