ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی OCR Instantly؛ اپلیکیشنی برای تبدیل عکس به متن قابل ویرایش

احتمالا برایتان پیش آمده که برای یک پروژه کاری یا دانشجویی، مجبور شده اید که قسمتی از یک کتاب مرجع را تایپ کنید؛ کاری خسته کننده که هر چقدر هم تایپ سریعی داشته باشید وقت زیادی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ مهر ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

احتمالا برایتان پیش آمده که برای یک پروژه کاری یا دانشجویی، مجبور شده اید که قسمتی از یک کتاب مرجع را تایپ کنید؛ کاری خسته کننده که هر چقدر هم تایپ سریعی داشته باشید وقت زیادی از شما می گیرد. اما آیا راه ساده تری هم هست؟

به لطف تکنولوژی OCR، این روزها گجت های هوشمند می توانند متون چاپی و دست نوشته ها را در عکس تشخیص داده و آن ها را به متن های قابل ویرایش تبدیل کنند. بنابراین با استفاده از اپلیکیشن های مخصوص این کار دیگر نیازی نیست که زحمت تایپ را به خودتان بدهید. فقط گرفتن یک عکس از صفحه کتاب مورد نظرتان کافیست تا بدون معطلی متن دیجیتالی و قابل ویرایش آن را تحویل بگیرید.

اپلیکیشن OCR Instantly یکی از سریع ترین و دقیق ترین اپلیکیشن هایی است که از پس این کار بر می آید. به کمک آن می توانید متون چاپی 60 زبان (از جمله فارسی) را به سرعت به نوشته های دیجیتالی تبدیل کنید.

کار با OCR Instantly بسیار ساده است. پس از ورود به اپلیکیشن و دادن دسترسی های لازم، حالا می توانید تصویری از حروف چاپی را در آن بارگذاری کنید. این تصویر هم می تواند از گالری بوده و هم عکسی باشد که در همان لحظه با دوربین موبایل می گیرید.

456-w600

در هر صورت پس از بارگذاری عکس، نوبت به آن می رسد که گوشه های اضافی آن را برش زده و یک کادر دقیق دور متن دلخواه تان ایجاد کنید. اگر نور و کیفیت عکسی که از متن چاپی گرفته اید رضایت بخش باشد، می توانید همان لحظه کار اسکن را آغاز کنید.

در غیر این صورت اپلیکیشن چند ابزار ویرایش و ارتقای تصویر در اختیارتان قرار داده که می توانید از آن ها برای افزایش کیفیت و پر رنگ تر شدن نوشته ها بهره بگیرید. بعد از آن کافیست روی دکمه OCR اشاره کنید تا اپلیکیشن پس از انجام اسکن، متن چاپی را به نوشته دیجیتالی تبدیل کند. نتیجه حیرت آور است.

OCR Instantly در تشخیص حروف لاتین بسیار عالی عمل می کند. اما متأسفانه علیرغم پشتیبانی از زبان فارسی دقت چندان خوبی برای این کار ندارد، بنابراین بهتر است که زیاد روی تشخیص فارسی آن حساب نکنید و اپلیکیشن های دیگری را برای این کار مد نظر قرار دهید.

اما اگر متن مورد نظر شما با حروف لاتین نوشته شده، شک نکنید که OCR Instantly تمام احتیاجات شما را برطرف می کند. متنی که توسط این اپ اسکن و به نوشته های دیجیتالی تبدیل شده را می توانید در کلیپ بورد کپی کنید، یا به سرعت به اپ های آفیس مثل ورد و اکسل بفرستید.

حتی گزینه ای در اپلیکیشن گنجانده شده که می تواند به سرعت متن ها را به زبان های دیگر ترجمه کند. البته بر خلاف OCR این قابلیت به اینترنت احتیاج دارد. اپلیکیشن OCR Instantly رایگان است، اما با پرداخت اندکی هزینه می توانید آن را به نسخه حرفه ای ارتقا بدهید تا هم از شر تبلیغات خلاص شوید و هم به امکانات بیشتری مثل گرفتن خروجی های پی دی اف یا تبدیل متن به گفتار دسترسی پیدا کنید.

در انتها بد نیست به این نکته اشاره کنیم که پشتیبانی از زبان فارسی در این اپ هم اکنون در مرحله آزمایشی است، و به همین خاطر عملکرد جالبی را از آن شاهد نیستیم. اما امید می رود که با ارائه به روز رسانی های بعدی شاهد عملکرد بهتری از تشخیص متون فارسی در این اپلیکیشن بسیار کاربردی باشیم.

OCR Instantly

OCR Instantly

سازنده: TheSimplest.Net قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 38.2 / 17.3 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mojtaba0111
    mojtaba0111 | ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

    به شما اپلیکیشن ایبو رو که کاملا رایگان هم هست پیشنهاد میکنم:
    https://cafebazaar.ir/app/eboo.ocr.free

  • Mehrdad
    Mehrdad | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    آشغال بود، فارسی که هیچ، انگلیسی هم نوشته تایپ شده رو عکس و بزور با چندتا غلط میده

  • Alireza-ft-
    Alireza-ft- | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    دیجیاتو چقد عقبیی

  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    والا انگليسيشم خيلى خوب نيس .. خيلى بايد واضح باشه تا بتونه تبديل كنه .. فونتشم يكم خاص باشه قاطى ميكنه

مطالب پیشنهادی