ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اتومبیل خودران گوگل
تکنولوژی

اتومبیل خودران گوگل تاکنون بیش از 3.2 میلیون کیلومتر را طی کرده است

خودروی بدون راننده گوگل همچنان در حال گشت زدن در خیابان ها و جاده هاست و طبق اعلام این شرکت تاکنون توانسته بیش از ۲ میلیون مایل (۳.۲ میلیون کیلومتر) را طی کند. این مقدار معادل ۳۰۰ ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ مهر ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

خودروی بدون راننده گوگل همچنان در حال گشت زدن در خیابان ها و جاده هاست و طبق اعلام این شرکت تاکنون توانسته بیش از ۲ میلیون مایل (۳.۲ میلیون کیلومتر) را طی کند. این مقدار معادل ۳۰۰ سال رانندگی یک انسان معمولی است.

طی کردن ۱ میلیون مایل اول بیش از ۶ سال به طول انجامید، در حالی که ۱ میلیون مایل دومی تنها ۱۶ ماه زمان برده است. با مساعدتر شدن شرایط جاده ها و برداشته شدن موانع قانونی و فرهنگی از سر راه ورود اتومبیل های خودران به جاده ها، تصور می شود که ۱ میلیون مایل سوم در زمانی باز هم کمتر طی شود.

به گفته «دیمیتری دولگوف» (Dmitri Dolgov) برنامه نویس مطرح سامانه های خودران، در ۹۰ درصد موارد هدایت یک خودرو برای نرم افزار بسیار آسان است، اما آن ۱۰ درصد موقعیت های خاص است که کمپانی های سازنده را به چالش می کشد.

از دیدگاه این متخصص، تنها راه موثر برای خبره شدن سامانه های هوشمند خودران، همین تست های جاده ای مداوم است. بنابراین او معتقد است که خودروی بدون راننده گوگل برای آن که بتواند روزی به صورت عمومی روانه بازار شود، می بایست چند میلیون مایل دیگر را پشت سر بگذارد.

او در ادامه صحبت هایش می افزاید:

«ما برای آن که بتوانیم یک اتومبیل بی نیاز از راننده واقعی بسازیم، ناچاریم که موقعیت های نادرتر و چالش برانگیزتر بیشتری را تجربه نماییم. به همین دلیل است که اکثر وقت خود را به جای بزرگراه ها، در خیابان های پیچ در پیچ و درهم شهرها می گذرانیم.»

تنها تصادف اتومبیل خودران گوگل که در آن مقصر شناخته شد، زمانی بود که هوش مصنوعی این خودرو تلاش کرد از نحوه رفتار یک اتوبوس سر در بیاورد. هم خودرو و هم کارمند گوگل که پشت فرمان آن قرار داشت، تصور کرده بودند که سرعت اتوبوس کم و در نهایت متوقف می شود. از آن طرف هم راننده اتوبوس تصور می کرده که این خودروی کوچک در جای خود متوقف باقی می ماند.

غیر قابل پیش بینی بودن رفتارهای انسانی چالشی است که خود انسان ها نیز با آن دست به گریبان هستند، بنابراین رایانه ها برای درک بهتر و پیش بینی های دقیق تر نیاز به فرصت و آزمون و خطاهای بیشتری دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی