ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اختصاصی دیجیاتو؛ گزارش تصویری از نمایشگاه خودرو پاریس 2016 [بخش اول]

احتمالا تاکنون گزارش های مربوط به تیم اعزامی خبرنگاران ایرانی از نمایشگاه پاریس 2016 را در بخش های گزارش زنده و گزارش بازدید از غرفه DS مشاهده کرده اید، در ادامه این گزارش ها قصد ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۵ مهر ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

احتمالا تاکنون گزارش های مربوط به تیم اعزامی خبرنگاران ایرانی از نمایشگاه پاریس 2016 را در بخش های گزارش زنده و گزارش بازدید از غرفه DS مشاهده کرده اید، در ادامه این گزارش ها قصد داریم تا اینبار به شکل کلی تر تجربه بازدید از نمایشگاه خودرو پاریس را با شما به اشتراک بگذاریم.

hdr
نمایشگاه خودرو پاریس - فرانکفورت در کنار نمایشگاه ژنو که در نزدیکی فصل بهار برگزار می شود، یکی از مهمترین همایش های صنعت خودرو در اروپاست و شرکت در این برنامه امسال با همراهی برند DS و رنو برای جمعی از خبرنگاران ایرانی نیز ممکن شده بود. در تصویر فوق محوطه ورودی به نمایشگاه و محل چک کردن مدارک تیم های خبری را در ورودی نمایشگاه با حضوری جمعی از خبرنگاران ایرانی مشاهده می کنید.
dav
اولین سالن یا سالن شماره یک به محل غرفه های غول آسا از خودروسازان فرانسوی اختصاص یافته بود، برند های پژو و سیتروئن و DS در ابتدا و به فاصله اندکی از آن ها غرفه های مربوط به گروه رنو نیسان احداث شده بودند.
hdr
چینش خودروهای پژو در روز بازدید خبرنگاران چندان خاص نبود و انبوهی از بچه شیرهای اقتصادی این شرکت کم و بیش شبیه نمایشگاه های عباس آباد پشت سر هم ردیف شده بودند.
hdr
پژو علاوه بر خودروهای نه چندان مهیج، در زمینه ساخت موتورهای شهری (اسکوتر) و دوچرخه های سبک نیز ید طولایی دارد و در غرفه این شرکت شاهد حضور این دوچرخه مدرن بودیم که جالب تر از بسیاری از خودروهای شیر نشان پژو به نظر می رسید.
hdr
گل سرسبد شاخه لوکس پژو سیتروئن (برند DS) چیزی نبود جز کانسپت واقعا زیبا با نام E-TENSE که قرار است حدود دوسال دیگر به صورت برقی و هیبریدی راهی بازار شود، گزارش مفصل از جزییات غرفه DS را می توانید از اینجا مطالعه فرمایید.
hdr
دقت نظر خودرونویسان خارجی در بررسی خودروها ستودنی بود، در این تصویر شاهد محک زدن جنس جلو پنجره یکی از مدل های سیترون کاکتوس توسط خبرنگاران هستیم.
dav
مدیران سیتروئن کلا از زاویه پیچیده متفاوتی به جهان می نگرند و این تفاوت دیدگاه در نحوه چیدمان خودروهای این شرکت نیز تاثیر گذار بود.

dav

hdr
غرفه شرکت رنو با نورپردازی عموما زرد رنگ و استفاده از المان های زرد رنگ (رنگ سازمانی رنو) بسیار مهیج تر از غرفه پژو سیتروئن به نظر می رسید.
dav
در کهکشان زرد و مشکی رنو، برخی هاچ بک های جذاب این شرکت با رنگ قرمز آلبالویی جلب توجه می کردند.
dav
رنو زوئی این روزها تبدیل به پر طرفدار ترین خودرو برقی بازار اروپا شده است و بی سر و صدا قادر است پیمایش 400 کیلومتر را با یکبار شارژ ارائه دهد.
hdr
بمب خبری رنو برای نمایشگاه پاریس امسال چیزی نبود جز کانپست رویایی Trezor که یک سوپر اسپرت آینده نگرانه با استفاده از موتورهای برقی و تکنولوژی خودروهای مسابقه ای فرمولا الکتریک محسوب می شود.
hdr
شتاب صفر تا صد کمتر از 4.0 ثانیه و زیبایی فوق العاده این خودرو، می تواند هر کسی را نسبت به آینده صنعت خودروسازی امیدوار کند.

hdr

hdr
در حد فاصل مرزی غرفه های پژو و رنو صفی از مدل های مسابقه ای و رالی پژو جلب توجه می کردند که البته این مدل مربوط به رالی داکار جذاب تر از سایرین به نظر می رسید.
hdr
پژو معمولا بر خلاف مسابقات سرعت در رقابت های رالی حضوری موفق دارد و در مسابقات امسال داکار نیز موفق به قدرت نمایی در برای خودروهای تیم مینی شد.
hdr
اگر به شکل همزمان به سرعت و آفرود علاقه داشته باشید، شاید هیچ مسابقه ای در جهان برایتان مهیج تر از رقابت های رالی قهرمانی نباشد. پژو 208 WRX خودرویی که احتمالا در فصل آینده رالی قهرمانی شاهد رقابتش با تویوتا یاریس، هیوندای آی 20 و فولکس واگن پولو R خواهیم بود.
hdr
برخلاف خودروهای تولیدی درب خودروهای مسابقه ای قفل شده بود از این رو بازدیدکنندگان حتی در حالت توقف هم شانسی برای نشستن پشت فرمان یک خودرو رالی نداشتد.
dav
پژو پس از چندین سال تولید خودروهای بسیار زشت، سرانجام تغییر رویه داده است و اخیرا چند مدل زیبا و دوست داشتنی نظیر کراس اوور 3008 را معرفی کرده که البته برنامه ای برای تولید و عرضه این مدل در بازار کشورمان وجود ندارد.
hdr
یکی از قسمت های کم بازدید غرفه ها حتی در روز بازدید خبرنگاران، قسمت مربوط به اجزای فنی و معرفی پیشرانه ها بود که معمولا بسیار خلوت به نظر می رسید.
hdr
نمای دیگری از غرفه رنو و مدل های خانوادگی نظیر مگان و تلیسمان که با رنگ سفید به نمایش گذاشته شده بودند.
hdr
تمیز کردن خودروها در محیط نمایشگاه به شکل مداوم توسط تیم برگزاری نمایشگاه انجام می شد، در تصویر شاهد این زدودن لکه های ایجاد شده بر روی بدنه یک پژو 308 جی تی آی در اولین ساعات آغاز نمایشگاه هستیم.
dav
رنو مانند بسیاری خودروسازان دیگر حاضر در نمایشگاه از مدل های مسابقه ای خود در راستای تبلیغات استفاده می کرد و با ایجاد یک سکوی عمودی هر دو خودرو فرمول یک و فرمولا الکتریک این شرکت را به نمایش گذاشته بود تا تسلط خود را به حوزه خودروهای مسابقه ای بنزینی و برقی نشان دهد.
dav
رنو در مسابقات امسال فرمولا E موفق به کسب مقام قهرمانی شده و ظاهرا از دانش افتخار آمیزی در زمینه تکنولوژی های برقی برخوردار است.
dav
برشی از بدنه خودرو فرمولاوان رنو برای نشان دادن موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو هیبریدی که قادر به تولید حدود 900 اسب بخار قدرت است، رنو برای ارتقاء جایگاه شاخه لوکس نیسان (اینفینتی) پیشرانه های فرمول یک را با لوگو اینفینتی می سازد.
hdr
یکی دیگر از بخش های بسیار خلوت نمایشگاه که به تیم های مسابقه ای مستقل فرانسوی اختصاص یافته بود.
dav
خودروهای شرکت کننده در مسابقات استقامت 6، 12 و 24 ساعته در بسیاری موارد از نظر تکنولوژی در مرزهای دانش و فناوری قرار می گیرند.
hdr
نمایی از غرفه شرکت نیسان در نمایشگاه که به دلیل همکاری با رنو، برخلاف دیگر خودروسازان ژاپنی در سالن مربوط به خودروسازان فرانسوی قرار گرفته بود.
dav
غرفه مربوط به برند لوکس مزراتی که با عرضه مدل شاسی بلند لوانته به عنوان اولین مدل شاسی بلند این خودروساز همراه بود.
dav
ورژن ارتقا یافته گرن توریسمو حتی علیرغم قدیمی بودن طراحی کلی این محصول به راستی هر علاقه مندی را به سمت خود جلب می کرد.
dav
خشونت در چهره نسل تازه کواتروپورته که در بازار فروش خودرو چندان پر طرفداری نیست.
dav
نمایی کلی از غرفه شرکت مزراتی و خودروهایی که با درهای باز به روی تماشاگران به نمایش در آمده بودند.
dav
نمای عقب نسبتا ساده اما زیبای مزراتی لوانته
hdr
فضای نه چندان بزرگ ردیف دوم لوانته
dav
کیفیت چرم مورد استفاده برای داشبورد این خودرو از آنچه تصور می کنید نازل تر است و بافتی نسبتا خشک و نزدیک به پلاستیک دارد.
hdr
مزراتی به عنوان یکی از زیر مجموعه های اصلی گروه فیات، به نوعی برادر دوقلو و لوکس تر فراری به حساب می آید و در بسیاری موارد با فراری تکنولوژی های مشترک دارد.
dav
بازهم دقت نظر خبرنگاران در مورد جنس و ساختار جلوپنجره، اینبار ژورنالیست های اروپایی مات و مبهوت دماغه مزراتی شده بودند.

dav

hdr
فراری لفراری اسپایدر و صف طویل ورودی به غرفه این شرکت، ادامه گزارش در مورد بازدید از غرفه فراری را می توانید از اینجا مطالعه فرمایید.

منتظر انتشار بخش های بعدی گزارش تصویری از نمایشگاه خودرو در روزهای آتی باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • مجتبی محبی
    مجتبی محبی | ۱۶ مهر ۱۳۹۵

    خیلی بی کیفیته عکسا...

  • 7.62mm
    7.62mm | ۱۶ مهر ۱۳۹۵

    شما که زحمت کشیدین تا اونجا رفتین یه دوربین عکاسی هم میبردین با گوشی عکاسی نمیکردین

    • HESAM
      HESAM | ۱۶ مهر ۱۳۹۵

      دقیقا انگار گوشه هم لرزشگیر اپتیکال نداشته

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی