ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسکن تمام بدن در ۴ ثانیه؛ تکنولوژی ارزان و جدیدی از استارتاپ ژاپنی

اسکنرهای سه بعدی امروزه در اندازه ها و ابعاد مختلف تولید می شوند و طبیعتاً هرچه اندازه اسکنر بزرگ تر باشد، هزینه بیشتری هم باید برایش پرداخت. در حال حاضر اکثر تکنولوژی های توسعه یافته ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ مهر ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

اسکنرهای سه بعدی امروزه در اندازه ها و ابعاد مختلف تولید می شوند و طبیعتاً هرچه اندازه اسکنر بزرگ تر باشد، هزینه بیشتری هم باید برایش پرداخت. در حال حاضر اکثر تکنولوژی های توسعه یافته برای اسکن تمام بدن، کاربر را مجبور می سازند که برای 12 الی 14 ثانیه بدون حرکت باقی بماند که نه برای مشتریان و نه برای کمپانی ها اصلاً ایده آل نیست؛ ضمناً این اسکنرها فضای بسیار زیادی را نیز اشغال می کنند.

اما حالا استارتاپ ژاپنی VRC وارد صحنه شده و در رویداد CREATEC امسال، از اسکنر جدید خود به نام ShunX رونمایی کرده که می تواند اسکن تمام بدن را در مدت کوتاه 4 ثانیه به انجام رساند؛ علاوه بر این، اسکنر مورد اشاره تنها فضایی برابر با 6 متر مربع را اشغال می کند که به مراتب از فضای 9 الی 11 متر مربعی اسکنرهای پیشین کمتر است.

در بخش داخلی ShunX، هشت دوربین DSLR نیکن و یک سنسور حرکتی Xtion Pro Live ایسوس قرار گرفته که به همراه چهار LED، به دور شخص داخل اسکنر می چرخند. Yingdi Xie، مدیر عامل استارتاپ مورد بحث که پیش از شکل گیری VRC، بیشتر از ده سال از زمان خود را صرف تحقیق در ژاپن کرده می گوید استفاده از دوربین های DSLR و دوربین هایی با عمق مدان بالا سبب شده تا سیستم وی بسیار دقیق تر از سایر رقبا باشد.

بعد از این که روند اسکن به پایان می رسد، نرم افزار کامپیوتری VRC در کمتر ا دو دقیقه، رندری ارائه می دهد که باز هم نسبت به تکنولوژی های فعلی بسیار پیشرفته تر است. ناگفته نماند که Xie صحبتی درباره قیمت این اسکنر اعلام نکرده اما وی اعتقاد دارد سیستمی که تنها به DSLR مجهز باشد، حدود 150 هزار دلار قیمت دارد و ShunX قرار است قیمتی معادل نصف این سیستم ها و حتی کمتر داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ناصر
    ناصر | ۱۵ مهر ۱۳۹۵

    ممنون ژاپن

  • Xaamiaad
    Xaamiaad | ۱۵ مهر ۱۳۹۵

    فوق العاده ست.

  • zoroastrian
    zoroastrian | ۱۵ مهر ۱۳۹۵

    ? ? ? ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی