ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن چنگال؛ شبکه ای اجتماعی برای علاقه مندان به آشپزی

تقریبا همه ما می توانیم با ترکیب چند محصول خوراکی، غذایی بپزیم که بتواند شکم جمعی را سیر کند. اما این "غذا پختن" کجا و "آشپزی" کجا. آشپزی را بدون شک باید شاخه ای از ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ مهر ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

تقریبا همه ما می توانیم با ترکیب چند محصول خوراکی، غذایی بپزیم که بتواند شکم جمعی را سیر کند. اما این "غذا پختن" کجا و "آشپزی" کجا. آشپزی را بدون شک باید شاخه ای از هنر بدانیم؛ هنری که با علم آمیخته شده و فقط با گذشت زمان و کسب تجربه به دست می آید.

برای آنکه "آشپز" شوید و غذایی بپزید که همه از خوردنش حظ ببرند، اصول و قواعدی هستند که باید رعایت کنید. اپلیکیشن ایرانی "چنگال" با آموزش حرفه ای آشپزی شما را در رسیدن به این هدف کمک می کند.

بهترین توصیفی که برای چنگال به ذهنمان می رسد شبکه ای اجتماعی برای عاشقان غذاست؛ هم برای کسانی که از یادگیری پخت و پز لذت می برند و هم کسانی که برای خوردن غذا به دنبال بهترین رستوران ها هستند.

1234-w600

تمرکز چنگال بیشتر بر آموزش آشپزی است، به همین خاطر بیش از 7000 دستور پخت انواع غذا را برای شما تدارک دیده است؛ از چلو کباب و میرزا قاسمی خودمان گرفته تا لذیذترین غذاهای شرق آسیا و کشورهای اروپایی.

توسعه دهندگان اپ برای تمام این غذاها مواد لازم و مراحل پخت را به دقت توضیح داده اند. اگر هم توضیحات متنی کافی نبود، از فیلم های آموزشی همراه با توضیح صوتی هم می توانید استفاده کنید.

چنگال از یک موتور جستجوی فیلتردار خوب هم بهره می برد که با سرعتی بالا غذاها را بر حسب عنوان، دسته بندی، مواد و زمان لازم برای پخت یا حتی میزان سختی برایتان پیدا می کند. حتی اگر غذای خاصی در ذهن تان نداشته باشید، بخشی به نام "چی بپزم" برایتان در نظر گرفته شده تا بتوانید از دستورپخت های تصادفی و پیشنهادی توسعه دهندگان اپ بهره ببرید.

456-w600

اما یکی دیگر از قابلیت های چنگال‌، یافتن رستوران هاست. در نسخه فعلی اپ امکانی فراهم شده تا کاربران تهرانی بتوانند از بهترین رستوران های دور و اطراف محل زندگی خود مطلع شوند. این قابلیت بر مبنای جی پی اس عمل می کند، و اولویت را به رستوران هایی می دهد که در شعاع یکی دو کیلومتری دور و اطرافتان هستند.

هر چند که با جستجوی دستی در نقشه هم می توانید به دنبال رستوران مطلوب خود بگردید. اطلاعات مربوط به بیش از 2000 رستوران شهر تهران همچون قیمت غذاها، آدرس، شماره تماس و ... در دیتابیس چنگال ثبت شده اند و نکته خوب اینکه به لطف ماهیت اجتماعی اپلیکیشن، می توانید زیر صفحه مربوط به هر کدام نظر نوشته و به کیفیت خدمات رسانی آن ها امتیاز دهید.

با ساخت حساب کاربری در چنگال، می توانید با دیگر کاربران فعال در شبکه اجتماعی آن دوست شده و فعالیت های همدیگر را دنبال کنید. مثلا ببینید که دوست شما اخیرا در کدام رستوران های شهر غذا خورده و چه امتیازی به عملکردشان داده است.

56-w600

مضاف بر این، می توانید عکس غذایی که خورده اید را به صفحه رستوران مرتبط با آن هم اضافه کنید تا کاربران دیگر بتوانند پیش از رفتن به رستوران ها یک ارزیابی کلی از آن ها داشته باشند.

چنگال با وجود گنجاندن این حجم از اطلاعات فضای زیادی از حافظه تان را اشغال نمی کند، رایگان است و در حالت آفلاین هم می توان به دستور پخت های آن دسترسی داشت. این نکات مثبت کنار هم جمع شده اند تا بتوانیم آن را یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش آشپزی ایرانی توصیف کنیم.

البته محدود بودن فهرست رستوران ها به شهر تهران یکی از نقاط ضعف چنگال هستند که امیدواریم با به روز رسانی اپلیکیشن، شاهد گسترش شهرهای تحت پوشش آن باشیم. اپلیکیشن خوب چنگال را می توانید برای گجت های اندرویدی و از کافه بازار دانلود کنید.

چنگال

چنگال

سازنده: نوآ اپز قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 7.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • microtomi
    microtomi | ۱۷ مهر ۱۳۹۵

    وقتی متولی نداریم تا غذاهای ملی مون رو ثبت کنه اینطور اپ ها اشتباهه چون مثل خیلی چیزای دیگه کشورهای همسایه اونو به اسم خودشون ثبت میکنن مثل جمهوری اذربایجان یا کاری که ترکیه با کبابهامون کرده و به اسم خودش ثبت و تبلیغ میکنه!

مطالب پیشنهادی