ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فیسبوک قابلیت Events خود را در قالب یک اپلیکیشن مستقل منتشر کرد

جمعیت کاربران فیسبوک آنقدر زیاد است که حتی از کوچک ترین قابلیت هایش ده ها میلیون نفر استفاده می کنند. قابلیت Events این شبکه اجتماعی که به گفته فیسبوک بیش از صد میلیون کاربر روزانه دارد نیز یکی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ مهر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

جمعیت کاربران فیسبوک آنقدر زیاد است که حتی از کوچک ترین قابلیت هایش ده ها میلیون نفر استفاده می کنند. قابلیت Events این شبکه اجتماعی که به گفته فیسبوک بیش از صد میلیون کاربر روزانه دارد نیز یکی از آنهاست.

این قابلیت از امروز به شکل یک اپلیکیشن مستقل به کاربران ارائه خواهد شد. Facebook Events ساعاتی پیش برای پلتفرم iOS منتشر شده، و به زودی در اختیار کاربران اندروید نیز قرار می گیرد.

درست مثل نسخه های موبایل و دسکتاپ فیسبوک، Events به شما اجازه می دهد که از رویدادهای شهر محل زندگی تان مطلع شده و شرکت یا عدم شرکت خود در آن ها را به دیگران اعلام کنید. همچنین با ورود به این اپ، فهرستی از رویدادهایی که دوستان شما علاقه مند به شرکت در آن هستند را نیز خواهید دید. مضاف بر این اگر صفحه های تبلیغاتی دارای رویداد را دنبال کرده باشید هم آن ها را به همراه اخبار مربوط به رویداد در فید Events خود مشاهده خواهید کرد.

Fb Events-w600

اپلیکیشن مورد بحث رویدادها را بسته به زمان و مکان انجام یا علاقه مندی های شما به نمایش در می آورد، و قادرید آن ها را روی نقشه پویای فیسبوک مشاهده کنید. Events یک تقویم درون برنامه ای هم دارد که می تواند از شرکت شما در رویدادهای تکراری جلوگیری کرده و همچنین با تقویم های دیگری چون تقویم گوگل یا آی کلاد اپل تعامل داشته باشد.

اما هدف از انتشار Facebook Events چیست؟ زاکربرگ و همکارانش معمولا وقتی یکی از قابلیت های اصلی فیسبوک به موفقیت می رسد، آن را از اپلیکیشن این شبکه اجتماعی خارج و به امید رشد بیشتر و تبدیل شدنش به یک ابزار تخصصی و تک منظوره به شکل مستقل منتشر می کنند، مثل فیسبوک مسنجر که چند سال پیش در قالب یک پیام رسان مستقل منتشر شد و اتفاقا با محبوبیت فوق العاده ای میان کاربران مواجه گشت.

هدف دیگر فیسبوک از ارائه Events به شکل یک اپ مستقل، بدون شک درآمدزایی است، درست مثل کاری که همین حالا با مسنجر انجام می دهد. البته هنوز نمی توان گفت که آیا Events شامل پرداخت های درون برنامه ای می شود یا خیر، اما احتمال به وقوع پیوستن چنین چیزی چندان دور از انتظار هم نیست. برای دانلود Events می توانید همین حالا به اپ استور اپل مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی