ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در دادگاه استیناف برنده شد؛ سامسونگ باید 119.6 میلیون دلار جریمه بپردازد

با رأی دادگاه استیناف ایالات متحده به نفع اپل، حکم اواخر سال گذشته ملغی شد و سامسونگ باید به دلیل نقض پتنت، 119.6 میلیون دلار به اپل بپردازد. طبق رأی جدید نه تنها این مبلغ به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ مهر ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

با رأی دادگاه استیناف ایالات متحده به نفع اپل، حکم اواخر سال گذشته ملغی شد و سامسونگ باید به دلیل نقض پتنت، 119.6 میلیون دلار به اپل بپردازد. طبق رأی جدید نه تنها این مبلغ به اپل باز می گردد، بلکه اگر محرز شود سامسونگ عامدانه از پتنت های اپل استفاده کرده، مبلغ جریمه افزایش خواهد یافت.

یکی از این پتنت ها مربوط به ویژگی معروف «slide-to-unlock» است که در آیفون ها و آیپدهای کمپانی مورد بحث دیده می شد. از بین دیگر پتنت ها می توان به ویژگی ها و فناوری های به کار رفته در تصحیح خودکار متن و تکنولوژی مربوط به تشخیص شماره تلفن اشاره کرد.

هیئت ژوری در ماه فوریه (اواخر سال 1394) اعلام کرد پتنت تشخیص شماره تلفن نقض نشده، و دو مورد پتنت دیگر نیز ارتباطی به تکنولوژی های به کار رفته توسط سامسونگ ندارند. حال در تصمیم دادگاه استیناف، حکم قبلی لغو شده و جریمه 119.6 میلیون دلاری سامسونگ که در ماه می 2014 به اپل تعلق گرفته بود، دوباره برقرار شد.

گفتنی است سه شنبه هفته آینده دیوان عالی ایالات متحده امریکا به دفاعیات این دو غول تکنولوژی گوش خواهد داد، تا نهایتاً مشخص شود که سامسونگ به خاطر کپی غیرقانونی از پتنت های اپل، چه مبلغی را به اهالی کوپرتینو بدهکار است. البته احتمالاً صدور حکم نهایی چند ماه دیگر به طول خواهد انجامید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۱۸ مهر ۱۳۹۵

    اپل هم خیلی دیگه مسخره شده, تشخیص شماره, اصلاح املا و... اینا چیزاییه که تو هر گوشی باید باشه. اگر هر شخص یا شرکتی چیزی ابداع کنه و نزاره دیگران استفاده کنن, دنیا به اینجا نمیرسید. مثل کسی که پنی سیلین رو کشف کرد, اگر به کسی نمیگفت سالانه صد ها هزار نفر میمردن. دیگه از اپل متنفر شدم با اینکارای بیخودیش

  • s.heydar.heydari
    s.heydar.heydari | ۱۸ مهر ۱۳۹۵

    سامسونگم مثل نوکیا رفت تو باقالیا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی