ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارپ مانیتور 27 اینچی با رزولوشن 8K را در CEATEC به نمایش گذاشت

طی چند روز گذشته در نمایشگاه CEATEC 2016 ژاپن، کمپانی شارپ محصولات مختلفی را به معرض نمایش گذاشت که از میان آنها می توان به لوازم خانگی هوشمند مجهز به هوش مصنوعی مبتنی بر کلاود ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ مهر ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

طی چند روز گذشته در نمایشگاه CEATEC 2016 ژاپن، کمپانی شارپ محصولات مختلفی را به معرض نمایش گذاشت که از میان آنها می توان به لوازم خانگی هوشمند مجهز به هوش مصنوعی مبتنی بر کلاود یا موبایل رباتیک RoBoHon اشاره نمود. اما در بین موارد متعدد غرقه شارپ، مانیتور 27 اینچی با رزولوشن 8K نیز خودنمایی می کرد.

البته در شرایطی که تلویزیون های 4K هنوز به خوبی بین مصرف کنندگان جا نیفتاده اند و قیمت گزافی دارند، عرضه مانیتوری با این رزولوشن کمی عجیب به نظر می رسد، ولی خب، همه کمپانی ها قصد دارند توانایی هایشان را در نمایشگاه به رخ دیگران بکشند.

وب سایت ژاپنی PC Watch به بررسی دقیق نمایشگر فوق پرداخته و اعلام کرده که این محصول در حال حاضر نمونه اولیه بوده که بر اساس تکنولوژی IGZO ساخته شده. روشنایی پنل مانیتور مورد بحث به 1000 نیت می رسد، ضمن اینکه از دامنه دینامیکی بالا (HDR) پشتیبانی کرده و قادر است محتوای 8K را با رفرش ریت 120 هرتز به نمایش بگذارد.

sharp-ceatec-8k-monitor-1

گفتنی است IGZO نوعی ماده نیمه هادی متشکل از عناصر ایندیم، گالیوم، روی و اکسیژن بوده و برای اولین بار در سال 2003 روی نمایشگرهای صفحه تخت به کار گرفته شد، سپس در سال 2012 شرکت شارپ از این فناوری برای مانیتور، اسمارت فون، تبلت و غیره بهره گرفت.

از آنجا که IGZO به ترانزیستورهای بسیار کوچکی نیاز دارد، تراکم پیکسلی بسیار بالاتری را در کنار مصرف برق خیلی پایین و ابعاد نازک فراهم می سازد. به همین دلیل محصول اخیر شارپ به تراکم 326 پیکسل در هر اینچ دست یافته.

ذکر این نکته ضروریست که قیمت این نوع مانیتورها در حال حاضر بسیار بالاست. بنابراین احتمالاً نمونه های نهایی فعلاً برای مشتریان تجاری و سازمانی تولید شوند، و بعد از مدتی که هزینه فناوری تولید آنها کاهش یافت، محصولاتی مقرون به صرفه به بازار عمومی راه یابند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی