ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: اپل تلاش تازه ای را برای بهبود سرویس های کلاود خود آغاز کرده است

براساس گزارشی که اخیرا توسط بلومبرگ منتشر شده، اپل هم اکنون سخت در تلاش است تا سرویس های کلاود خود را بهبود بدهد و در همین راستا علاوه بر ادغام تیم های فعال در این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ مهر ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

براساس گزارشی که اخیرا توسط بلومبرگ منتشر شده، اپل هم اکنون سخت در تلاش است تا سرویس های کلاود خود را بهبود بدهد و در همین راستا علاوه بر ادغام تیم های فعال در این زمینه، دست به توسعه تکنولوژی های تازه ای زده تا سرورهای مختص به خود را داشته باشد.

همانطور که در جریان هستید، این کمپانی در یک دهه اخیر، درخشش خوبی در حوزه کلاود نداشته، در حالی که رقبای آن (نام های بزرگی نظیر آمازون، گوگل و مایکروسافت) موفق به راه اندازی سرویس ها و پلتفرم های میزبانی جدیدی شده اند.

حالا این شرکت، شاید اندکی دیر به خود آماده و آنطور که بلومبرگ گزارش داده در نظر دارد تمامی تیم های سرویس کلاودش را در قالب یک گروه واحد به خدمت بگیرد.

اپل در زمینه سرویس های کلاود همواره یک گام عقب تر از گوگل حرکت کرده است

به بیان دیگر، iCloud، سیری، اپل نیوز، اپل پی، تیم های مپس وهمچنین بخش هایی از آیتونز و اپل موزیک همگی در کمپ Infinite Loop گرد هم می آیند و دیگر در سایت های مختلف پراکنده نخواهند شد.

ممکن است این پرسش در ذهنتان شکل بگیرد که اپل برای جبران تمامی سال های از دست رفته اش به چه تعداد نیرو نیاز خواهد داشت اما این کمپانی تصور می کند که می تواند با سرعت اوضاع را به پیش برده و خود را به حریفانش برساند.

البته این احتمال هم می رود که کوپرتینویی ها صرفا می خواهند میزبانی سرویس های کلاود خود را در دست بگیرند که هم اکنون در اختیار آمازون و گوگل قرار دارد.

این شرکت طبق گزارشات مشغول توسعه نرم افزاری به نام Pie است که قادر خواهد بود تمامی سرویس های آن را در یکجا گرد هم آورد؛ علاوه بر این گفته می شود که کمپانی مورد بحث توسعه نوعی سیستم ذخیره سازی را در دستور کار دارد که میزبانی اش را هم خود بر عهده خواهد داشت.

حتما می دانید که هم اکنون شرکت هایی نظیر آمازون و گوگل فضای ذخیره سازی نامحدودی را به کاربران خود عرضه می کنند و اگر اپل نیز به این جرگه ملحق شود می تواند رقیبی جدی برای ین دو باشد. مشکل کمبود فضای ذخیره سازی در آیفون و مک به حق کارایی این دو را تحت تاثیر خود قرار داده و سیاست های اپل در خصوص قیمت گذاری iCloud نیز بر این مشکل دامن زده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۱۸ مهر ۱۳۹۵

    واقعا با يه سرويس كلاوده خوب ميتونه خيلى از مشكلاشو حل كنه و با اين منابع مالى كه در اختيارشه راحت ميتونه خيلى بهتر از بقيه عمل كنه ولى ...!

مطالب پیشنهادی