ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

بیلبورد هوشمند یاهو، آینده تبلیغات محیطی را شکل می دهد

بدون تردید هدف اصلی از تبلیغات، برقراری ارتباط مناسب با مخاطب و متقاعد کردن آنها برای خرید محصول است. اما این پدیده صرفاً تاثیر قطعی روی تصمیم مردم نمی گذارد و به نظر می رسد تبلیغات شخصی ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۹ مهر ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

بدون تردید هدف اصلی از تبلیغات، برقراری ارتباط مناسب با مخاطب و متقاعد کردن آنها برای خرید محصول است. اما این پدیده صرفاً تاثیر قطعی روی تصمیم مردم نمی گذارد و به نظر می رسد تبلیغات شخصی سازی شده راه حل جذب مخاطب باشد.

با گذر از حاشیه های فراوانی که در هفته های گذشته گریبان یاهو را گرفتند، این شرکت به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده که شامل بیلبورد های محیطی هوشمند می شود؛ این تابلوهای تبلیغاتی با استفاده از سنسور های خاصی، اطلاعات و خواسته های افراد را در محیط تحلیل کرده و تبلیغ شخصی و مورد نظر آنها را به نمایش می گذارند.

بر اساس اطلاعات مندرج در این پتنت، پنل های تبلیغ محیطی مورد بحث از دوربین های مدار بسته، میکروفن، سنسور های حرکت سنج و تحلیلگر سیگنال تلفن همراهی برخوردار بوده که به صورت خودکار محیط پیرامون و گفت و شنودهای مردم را تحت نظارت قرار می دهد، تا بهترین و مناسب ترین تبلیغ روی آن بیلبورد به نمایش در بیاید.

یاهو معتقد است در حال حاضر تبلیغات هوشمند محصور به تکنولوژی های پیشرفته روز مثل موبایل ها و تلویزیون های اسمارت بوده و تبلیغات محیطی به حال خود رها گردیده است. در حالی که بیشترین میزان جذب مخاطب در اختیار بیلبورد ها و پنل های شهری است که روزانه شاید هزاران بازدید داشته باشند.

yahoo-billboard-2015-630-w600

با توجه به تکنولوژی های قدیمی به کار رفته در تبلیغات محیطی، ممکن است اطلاعاتی قدیمی یا مخالف علاقه و نظر مردم به نمایش گذاشته شود، اما یک بیلبورد هوشمند می تواند تبلیغات روز و البته مورد نیاز مردم محدوده را در اختیار قرار بدهد.

به لطف این بستر هوشمند، یاهو قصد دارد سرعت نمایش تبلیغات را نیز انعطاف پذیر نماید؛ به عنوان مثال در یک اتوبان پر ترافیک، سنسوری در بیلبورد محیطی جایگذاری می شود تا تعداد و سرعت اتومبیل های عبوری را تشخیص داده و متناسب با وضعیت به نمایش محتوا بپردازند.

علاوه بر این سنسور های ذکر شده توانایی تشخیص مدل و شرکت تولید کننده اتومبیل های غالب در بزرگراه را داشته تا در صورت وجود، تبلیغات مرتبط به قطعات یا پشتیبانی خودرو ساز نمایش داده شوند.

تبلیغات محیطی هوشمند، در کنار نگرانی های امنیتی که در ذهن مخاطب عام ایجاد می نماید، ایده ای خلاقانه برای بهره وری بیشتر شرکت هایی است که نیاز به جذب گروه خاصی از مردم هر شهر را دارند و می تواند تحول مناسبی را در زمینه بیلبورد های تبلیغاتی ایجاد نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • arashrahgozar
    arashrahgozar | ۱۹ مهر ۱۳۹۵

    به زودی توی ایران پر میشه واسه جاسوسی کردن از مردم

مطالب پیشنهادی