ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینی وَن های کرایسلر به ناوگان ماشین های خودران گوگل در مانتن ویو پیوستند

در حالی که ناوگان خودران تسلا طی کمتر از یک سال توانسته مسافت نزدیک به 222 میلیون مایل را بپیماید، خودروهای هوشمند گوگل پس از 7 سال، تازه مرز 2 میلیون مایل را رد کرده اند. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ مهر ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

در حالی که ناوگان خودران تسلا طی کمتر از یک سال توانسته مسافت نزدیک به 222 میلیون مایل را بپیماید، خودروهای هوشمند گوگل پس از 7 سال، تازه مرز 2 میلیون مایل را رد کرده اند. البته این اختلاف فاحش بیشتر به استراتژی های دو شرکت مربوط می شود و نمی توان برتری مطلق را به تسلا نسبت داد، اما حداقل باید اذعان کرد اشتیاق ایلان ماسک برای عملی ساختن این پروژه بسیار بیشتر بوده.

در همین راستا، به تازگی نشانه هایی از تصمیم گوگل برای سرعت بخشیدن به این برنامه به دست آمده. همان طور که می دانید کمپانی مورد بحث چندی پیش اعلام کرد قصد دارد از مینی وَن جدید و هیبریدی Pacifica ساخت فیات-کرایسلر برای تقویت ناوگان ماشین های خودرانش استفاده کند، و اکنون اولین نمونه ها از خودروی مذکور به مانتن ویو رسیده.

google-chrysler-fiat-5-c-mario-herger

گوگل قصد دارد 100 دستگاه Pacifica را به مجموعه جدیدی از سنسورها مجهز نماید تا سیستم خودرانش را بیازماید. افزودن این تعداد وسیله نقلیه به ناوگان کنونی که تنها از 24 دستگاه لکسوس و 34 خودرو با طراحی داخلی این کمپانی تشکیل شده، گام بزرگی به شمار می رود.

google-chrysler-fiat-4-c-mario-herger

در تصاویر منتشر شده می بینیم 6 دستگاه مینی وَن به یکی از ساختمان های گوگل در مانتن ویو رسیده، و سنسورهای جدید روی دوتای آنها نصب شده اند. مجموعه حسگرهای تعبیه شده روی سقف Pacifica بسیار کوچک تر از نمونه ای است که در SUVهای لکسوس می بینیم، و احتمالاً از آنتن های رادار، حسگرهای لیدار و دوربین های مختلف تشکیل گشته اند.

google-chrysler-fiat-2-c-mario-herger

گفتنی است با اضافه شدن مینی وَن های کرایسلر به ناوگان ماشین های خودران گوگل، تست های مورد نیاز برای کسب مجوز و تجاری سازی سیستم مورد بحث با سرعت بیشتری انجام می شود، که خبر خوبی برای علاقه مندان و سرمایه گذاران در این فناوری به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی