ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل موضوع آتش سوزی موبایل های آیفون 6 اس پلاس را بررسی می کند

گلکسی نوت 7 سامسونگ تنها موبایلی نیست که طی چند وقت گذشته با مشکل انفجار روبرو شده است. اخیراً برخی از موبایل های هوشمند اپل، شامل یک آیفون 7 پلاس، یک آیفون 7 و دو آیفون 6 ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ مهر ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

گلکسی نوت 7 سامسونگ تنها موبایلی نیست که طی چند وقت گذشته با مشکل انفجار روبرو شده است. اخیراً برخی از موبایل های هوشمند اپل، شامل یک آیفون 7 پلاس، یک آیفون 7 و دو آیفون 6 اس پلاس با مشکل آتش سوزی مواجه شده اند. اما بنابر گزارشی تازه، اپل در حال بررسی موضوع انفجار آیفون های 6 اس پلاس و رفع و رجوع آنها است.

آیفون 6 پلاسی که اخیراً منفجر شد، به شخصی به نام «ایوت استرادا» (Yvette Estrada) تعلق داشت که در نیمه شب رخ داد. وی می گوید: «من صدای نوعی جلز و ولز شنیدم، بعد صدای انفجار آمد و آتش از تمام نمایشگر خارج می شد.» خوشبختانه شوهر وی عکس العملی سریع از خود به جای گذاشته و دستگاه در حال سوختن را به داخل سینک آب می اندازد که مشکل را برطرف می کند. ظاهراً موبایل مورد اشاره به قدری داغ می شود که دو اپل واچ کناری خود را نیز به آتش می کشد.

مشکل دیگری که اهالی کوپرتینو در حال بررسی آن هستند، موضوع آتش سوزی آیفون 6 اس پلاس در جیب عقب دانشجویی است که در حین برگزاری کلاس به وقوع پیوست. دانشجوی مورد اشاره می گوید که هنگام وقوع حادثه، باتری دستگاه وی به اتمام رسیده و موبایل نیز به شارژ متصل نبوده است.

بدون شک اپل برای حفظ وجهه عمومی خود، دست به اقدامی برای جلب رضایت صاحبان دو دستگاه خواهد زد؛ اما در این میان مسئله ای ناخوشایند نیز به چشم می خورد. وقتی خانم استرادا با اپل صحبت کرد، اهالی کوپرتینو به وی پیشنهاد تعویض رایگان دو اپل واچ، شارژر جدید و آیفون 6 اس پلاس را دادند؛ اما آنها همچنین به استرادا گفتند که در صورت پرداخت ما به التفاوت هزینه، می تواند موبایل خود را به آیفون 7 ارتقا دهد که به هیچ وجه حرکتی هوشمندانه تلقی نمی شود.

در واقع اپل به جای آن که به دنبال حل ماجرا و پاک گردن این خاطره ناخوشایند از ذهن یک مشتری که ممکن بود با خطر آسیب هایی جدی یا حتی مرگ مواجه گردد باشد، از وی می خواهد که هزینه ناچیز ارتقا به آیفون 7 را نیز بپردازد؛ هزینه ای که در صورت شکایت خانم استرادا، می تواند ضرری چند هزار برابری به اهالی کوپرتینو وارد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • majid310
    majid310 | ۲۴ مهر ۱۳۹۵

    ??

  • GoldBoy
    GoldBoy | ۲۱ مهر ۱۳۹۵

    iBOMB ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی