ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پژوهشگران ژاپنی بازسازی قلب را امکان پذیر می کنند

دانشمندان تا به حال تلاش بسیاری کرده اند تا بتوانند قلب را پس از یک حمله شدید دوباره بازسازی کرده و آن را به حالت قبل خود بازگردانند اما یک رویکرد تجربی نسبت به این ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ مهر ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

دانشمندان تا به حال تلاش بسیاری کرده اند تا بتوانند قلب را پس از یک حمله شدید دوباره بازسازی کرده و آن را به حالت قبل خود بازگردانند اما یک رویکرد تجربی نسبت به این مسئله می تواند تاثیرگذارتر باشد.

پژوهشگران ژاپنی اخیرا موفق شده اند با تکنیکی جدید، از سلول های پوست فردی که دچار حمله قلبی شده استفاده کنند و با بهره گیری از ماده ژنتیک آن، سلول های قلب را بسازند. سپس با تزریق این سلول ها به ناحیه آسیب دیده، بافت تخریب شده خود را باز می یابد و سلول های جدید بافت دچار مشکل را از نو می سازند.

آزمون های ابتدایی که فعلا روی میمون انجام شده نتیجه بسیار رضایت بخشی به همراه داشته است اما به حدی نیست که بتوان آن را موفقیت کامل خواند. سلول ها فقط توانسته اند 16 درصد بافت تخریب شده را دوباره بسازند. علاوه بر این، میمون ها باید داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی را هم مصرف کنند تا بدن به مقابله با سلول های تزریق شده نپردازد.

همچنین، پس از این آزمایش میمون ها ضربان قلب غیر معمولی از خود نشان می دادند گرچه بسیار موقتی بوده. اگر ژاپنی ها بتوانند راهکار خود را بهبود بخشند و میزان موفقیت افزایش یابد، بیماران قلبی شانس بالایی برای زندگی سالم تر خواهند یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی