ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیلد اخیر ویندوز 10، پنج آسیب پذیری بحرانی را برطرف می کند

همانطور که احتمالاً از پیش در جریان هستید، مایکروسافت در روزی خاص از هر ماه، بسیاری از باگ ها و مشکلات نرم افزار خود را برطرف کرده و برخی از قابلیت ها را بهبود می ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ مهر ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰

همانطور که احتمالاً از پیش در جریان هستید، مایکروسافت در روزی خاص از هر ماه، بسیاری از باگ ها و مشکلات نرم افزار خود را برطرف کرده و برخی از قابلیت ها را بهبود می بخشد. به عنوان بخشی از همین برنامه ماهانه، مایکروسافت اخیراً بیلد 14393.321 ویندوز 10 را عرضه کرده که 5 آسیب پذیری مهم را برطرف می نماید و امنیت کاربران را بهبود می بخشد.

در میان پچ های عرضه شده از سوی مایکروسافت، MS16-118 آسیب پذیری های ورژن های مختلف اینترنت اکسپلورر را برطرف می کند. این آسیب پذیری ها به افراد شخص ثالث اجازه می داد که در صورت باز کردن صفحه وبی خاص از سوی کاربر، کدهایی را از راه دور روی دستگاه وی به اجرا در آورند. یکی از این آسیب پذیری ها همچنین به هکر اجازه می داد که از وجود فایلی خاص روی دستگاه هدف باخبر شود و به شکلی گسترده مورد استفاده قرار می گرفت.

پچ MS16-119 نیز مشکل مشابهی روی مرورگر اج را برطرف کرده که آن نیز امکان اعمال کدهای خاصی از راه دور را فراهم می کرد. این به روزرسانی ابعاد دیگری نیز دارد و چگونگی تعامل مرورگز اج و موتور جاوا اسکریپت آن با حافظه را دستخوش تغییر کرده، محدودیتی در اطلاعات دریافتی از سوی اج به وجود آورده و روش ذخیره سازی اطلاعات شناسایی کاربر را عوض می کند.

MS16-120 به روزرسانی دیگری است که به نرم افزارهای خود مایکروسافت مرتبط می گردد و تمام ورژن های ویندوز، آفیس 2007 و 2010، نسخه تجاری اسکایپ 2016، سیلورلایت، Lync 2013 و نیز .NET را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر یک کاربر به وب سایتی آلوده وارد می شد یا فایلی دستکاری شده را باز می نمود، آسیب پذیری مربوط به این به روزرسانی، امکان اجرای کدهایی را از را دور مهیا می کرد.

MS16-122 نقص امنیتی مهمی در ویندوز را برطرف می کند که به Video Control ارتباط دارد. با توجه به شیوه کنترل آبجکت های حافظه، یک هکر می توانست کدهای دلخواه را روی دستگاه هدف به اجرا در آورد. مثل همیشه نیز این آسیب پذیری با باز کردن فایل یا مشاهده وب سایتی خاص قابل سو استفاده بود. در نهایت MS16-127 هم حداقل 12 آسیب پذیری گزارش شده مربوط به فلش را روی ویندوز، اینترنت اکسپلورر 10 و 11 و مرورگر اج برطرف می کند.

علاوه بر تمام این ها، مایکروسافت چند پچ دیگر نیز عرضه کرده که از اهمیت زیادی برخوردار هستند و رخنه های امنیتی درایورهای Windows Kernel، آفیس، ویندوز رجیستری و دیگر بخش های سیستم را برطرف می سازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali
    ali | ۲۲ مهر ۱۳۹۵

    من نصبش کردم بهتر شده ولی خب هنوز یه باگ داره که قبلا هم داشت ولی الان بهتر شده

  • سعید
    سعید | ۲۲ مهر ۱۳۹۵

    ویندوز ده دوست دارم
    خیلی سریع تقویم فارسی داره و باهوش تره
    کاش اموزش اپدیت افلاینشو میذاشتید
    یا ترفند های ویندوز ده

مطالب پیشنهادی