ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست 10 هسته ای Helio X27 مدیاتک به دنیای میان رده ها می آید

همان طور که می دانید، کمپانی مدیاتک در نبرد سخت و نفس گیری با دیگر سازنده های چیپست از جمله کوالکام و سامسونگ قرار دارد. به تازگی مشخصات چیپ مجتمع جدید و قدرتمندی از این شرکت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۴ مهر ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

همان طور که می دانید، کمپانی مدیاتک در نبرد سخت و نفس گیری با دیگر سازنده های چیپست از جمله کوالکام و سامسونگ قرار دارد. به تازگی مشخصات چیپ مجتمع جدید و قدرتمندی از این شرکت تحت عنوان Helio X27 در دنیای فناوری فاش شده.

طبق اخبار موجود، چیپ مجتمع جدید مدیاتک از 10 هسته پردازشی برخوردار است، که فرکانس آنها نسبت به نسل های قبلی افزایش یافته و به 2.59 گیگاهرتز رسیده. همچنین ظاهراً برای ساخت این مغز متفکر از فرایند 20 نانومتری با معماری big.LITTLE استفاده شده.

گفتنی است برخی منابع حکایت از بکارگیری معماری 14 نانومتری توسط مدیاتک داشتند، اما ظاهراً این گام برای آنها بیش از اندازه بزرگ بوده، و ابتدا باید در فناوری 16 نانومتری به پیشرفت خوبی برسند تا بتوانند به دنیای 14 نانومتری قدم بگذارند.

Mediatek-helio-x27

ظاهراً Helio X27 جایگاهی مابین Helio X25 که در محصولاتی همچون میزو پرو 6 به کار رفته، و چیپست قدرتمند بعدی مدیاتک یعنی X30 خواهد داشت، بنابراین به نظر می رسد موبایل های میان رده قدرتمند از آن بهره گیرند.

همچنین شایعات نشان می دهند اولین اسمارت فون مجهز به Helio X27 محصول آتی کمپانی LeEco خواهد بود که طی ماه های اخیر همکاری هایش با تولیدکننده چیپ مذکور را افزایش داده. این شرکت هفته آینده از دو موبایل جدید در بازار ایالات متحده آمریکا رونمایی خواهد کرد، اگرچه هردوی آنها به چیپست های اسنپدراگون ساخت کوالکام مجهز خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آدم های ساده را دوست دارم
    آدم های ساده را دوست دارم | ۲۴ مهر ۱۳۹۵

    اگه این میان رده است
    پس میان رده چیه ؟؟

مطالب پیشنهادی