ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر ارشد مایکروسافت: iOS هم به اندازه اندروید آسیب پذیر و ناامن است

چندی پیش اخباری منتشر شد که نشان می داد جاسوس افزاری تحت عنوان پگاسوس توانسته به دیوایس های iOS حمله کند و با بهره گیری از سه مورد آسیب پذیری روز صفر تحت عنوان Trident ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۵ مهر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

چندی پیش اخباری منتشر شد که نشان می داد جاسوس افزاری تحت عنوان پگاسوس توانسته به دیوایس های iOS حمله کند و با بهره گیری از سه مورد آسیب پذیری روز صفر تحت عنوان Trident از آنها سوء استفاده نماید. این وضعیت باعث شد تیم امنیتی اپل به سرعت دست به کار شوند تا رخنه امنیتی فوق را ببندند.

این کمپانی سریعاً اعلام نمود که پگاسوس یکی از پیچیده ترین و قوی ترین انواع بدافزارهای iOS بوده و به کاربران پیشنهاد کرد به سرعت آپدیت آخرین نسخه این سیستم عامل را نصب نمایند تا از این حمله مصون بمانند.

حال «برد اندرسون» معاون بخش موبایل سازمانی و فردی مایکروسافت نظراتش را در مورد آسیب پذیری پگاسوس/تریدنت اظهار داشته و می گوید دیوایس های iOS نیز به اندازه اندروید ناامن هستند.

او تأکید کرده حملات اخیر نشان می دهند ما دائماً هدف تهاجم های مختلف و متعددد قرار داریم، و این وضعیت ارتباطی به پلتفرم یا اپلیکیشن های مورد استفاده مان ندارد.

Brad-Anderson

«اندرسون» همچنین اشاره کرد که امروزه دیوایس های موبایل به هدف اصلی و ارزشمندی برای هکرها تبدیل شده اند، زیرا اکثر مقامات شرکت ها یک یا چند تلفن همراه در اختیار دارند، و دسترسی به آنها می تواند زندگی شخصی و سازمانی آنها را به مخاطره بیندازد.

به عقیده او در عصر دیجیتال، تنها دو نوع سازمان وجود دارند: آنهایی که هک شده اند، و آنهایی که هنوز نمی دانند مورد تهاجم هکرها قرار گرفته اند.

این مدیر مایکروسافت می گوید به منظور حفاظت از سازمان در برابر حملات سایبری، شرکت ها همواره باید این احتمال را در ذهن داشته باشند که به سیستم هایشان نفوذ شده، تا سامانه دفاعی چندلایه ای را بسازند و با فناوری روز در حوزه امنیت پیش بروند.

«اندرسون» در پایان صحبت هایش به این موضوع اشاره کرد که حتی با وجود پیشرفته ترین سیستم های امنیتی، باز هم عاقلانه نیست که تمامی تخم مرغ هایتان را داخل یک سبد قرار دهید، اما همان طور که انتظار می رفت، ادامه داد «در حال حاضر مایکروسافت بهترین گزینه برای رفع نیازهای سازمانی به شمار می رود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۵ مهر ۱۳۹۵

    باشه مایکروسافت. تو خوبی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی