ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه اپلیکیشن های مبتنی بر واقعیت افزوده و سازگار با لنزهای هوشمند برای آیفون

Michael Hayes رئیس هیئت مدیره EPGL (تامین کننده لوازم پزشکی) به تازگی اعلام کرده که طی مشارکتش با اپل در نظر دارد با تکیه بر دارایی های معنوی شرکت خود اپلیکیشن های تازه ای را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ مهر ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

Michael Hayes رئیس هیئت مدیره EPGL (تامین کننده لوازم پزشکی) به تازگی اعلام کرده که طی مشارکتش با اپل در نظر دارد با تکیه بر دارایی های معنوی شرکت خود اپلیکیشن های تازه ای را برای iOS توسعه دهد که قادرند تصاویر را روی لنزهای چشمی بهینه سازی شده برای واقعیت افزوده بازتاب دهند.

میزان مصرف انرژی در این فرایند البته بسیار پایین است، تنظیمش در کمترین زمان امکان پذیر بوده و می توان تکنولوژی مربوط به آن را در مواد کشسان مورد استفاده درون لنزهای چشمی پیاده سازی نمود.

عکس های بازتاب یافته هم آنطور که Michael Hayes گفته شفافیت بالایی دارند و علاوه بر این می توان دراین لنزها از نوعی منشور برای منحرف نمودن عکس روی عنبیه چشم استفاده کرد که این فرایند قطعا به افرادی که به خاطر سکته یا بیماری از عیوب انکساری رنج می برند کمک شایانی خواهد کرد.

البته کاربرد این فناوری درون لنزهای چشمی مزایای دیگری نیز دارد و برای نمونه کاربران را از همراه داشتن عینک های حجیم و سنگین هوشمند نظیر گوگل گلس بی نیاز خواهد کرد.

EPGL مالکیت معنوی پتنت های زیادی را در این زمینه در اختیار دارد و تکنولوژی های لازم برای مهار کردن انرژی به دست آمده از پلک چشم، شارژ لنز، یکپارچه سازی مداری با لنز، مکانیزم های فوکوس خودکار برای آن و سنسورهای اپتیک برای لنزهای چشمی الکترونیکی را توسعه داده است.

همانطور که در خبرها خوانده اید، تیم کوک مدیرعامل اپل اخیرا اظهاراتی را در رابطه با این شرکت و احتمال استفاده از تکنولوژی های واقعیت مجازی و افزوده آن مطرح نموده. وی در جریان جلسه پرسش و پاسخ اخیر اپل که در ماه ژانویه برگزار گردید از جذابیت های واقعیت مجازی گفت و کمی بعد هم واقعیت افزوده را «واقعا فوق العاده» خواند. حالا انتشا این خبر می تواند حکایت از دستاوردهای تازه کوپرتینویی ها در زمینه واقعیت افزوده داشته و خبر از ارائه تکنولوژی های تازه در همین رابطه از سوی آن بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • iliyatiger
    iliyatiger | ۲۸ مهر ۱۳۹۵

    واقعیت افزوده واقعا مهشره خوشم اومد از اپل بابته انتخابش اما باید بدونه رقیب اصلیش هولولنز هست

مطالب پیشنهادی