ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ورایزن می گوید مشکلات امنیتی یاهو احتمالاً بر پیشنهاد خرید آنها تأثیر جدی می گذارد

با توجه به اینکه یاهو امروز قصد دارد تازه ترین نتایج مالی خود را اعلام کند، تحلیلگران آینده ناخوشایندی را برای این کمپانی پیش بینی می کنند و می گویند وضعیت پیشنهاد خرید از سوی ورایزن ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ مهر ۱۳۹۵ | ۲۳:۰۰

با توجه به اینکه یاهو امروز قصد دارد تازه ترین نتایج مالی خود را اعلام کند، تحلیلگران آینده ناخوشایندی را برای این کمپانی پیش بینی می کنند و می گویند وضعیت پیشنهاد خرید از سوی ورایزن نیز بیش از پیش در هاله از ابهام فرو رفته.

مؤسسه تحقیقات eMarketer انتظار دارد درآمد یاهو از تبلیغات تا حد زیادی کاهش یافته باشد، بنابراین قرارداد 4.8 میلیارد دلاری خرید این شرکت دیگر برای ورایزن مقرون به صرفه نخواهد بود.

همان طور که اطلاع دارید ماریسا میر چند روز قبل جلسه گزارش مالی خود را لغو نمود. حال آنها می خواهند اسناد مالی مربوطه را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه کرده و کنفرانس خبری را در این زمینه تشکیل دهند، هرچند به صراحت اعلام کرده اند که به سؤالات خبرنگاران و تحلیلگران پاسخ نخواهند داد.

گفتنی است پس از انتشار اخباری مبنی بر به خطر افتادن اطلاعات بیش از نیم میلیارد حساب کاربری یاهو و سپس رسوایی مربوط به نظارت غیر قانونی بر ایمیل های کاربران به درخواست مقامات دولتی، این شائبه به وجود آمد که ورایزن قصد دارد مبلغ پیشنهادی اش را تا یک میلیارد دلار کاهش دهد.

به هر حال در یکی از بندهای قرارداد فوق آمده که اگر رخدادی جدید «بتواند بر کسب و کار، دارایی ها، اموال، نتایج عملیاتی یا شرایط مالی و تجاری تأثیر منفی اساسی بگذارد» ورایزن این اختیار را خواهد داشت که پیشنهادش را پس بگیرد.

در همین رابطه وکیل عمومی کمپانی مخابراتی نیز به خبرنگاران گفت: «اکنون به این باور رسیده ایم که تأثیر منفی قابل توجهی بر شرایط کسب و کار یاهو به وجود آمده، بنابراین منتظر ارائه گزارشات مالی از طرف آنها هستیم تا به ما ثابت کنند چنین چیزی صحت ندارد.»

لازم به ذکر است با توجه به اینکه خدمات پست الکترونیک یکی از پایگاه های اصلی کاربران یاهو به شمار می رود، مشکلات و نگرانی های اخیر در زمینه امنیت این سرویس بر کسب و کار آنها اثرگذار بوده و بنابراین بعید نیست که ورایزن به طور کامل از خیر خرید یاهو بگذرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی