ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اگر Nintendo NX شکست بخورد، چه بر سر نینتندو خواهد آمد؟

با توجه به اعلامیه رسمی منتشر شده از سمت نینتندو، کنفرانس این شرکت امروز، 29 ام مهر ماه در ساعت 17:30 برگذار خواهد شد. انتظار می رود که در این کنفرانس از کنسول Nintendo NX ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۹ مهر ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

با توجه به اعلامیه رسمی منتشر شده از سمت نینتندو، کنفرانس این شرکت امروز، 29 ام مهر ماه در ساعت 17:30 برگذار خواهد شد. انتظار می رود که در این کنفرانس از کنسول Nintendo NX پرده برداشته شود. شایعات مربوط به این کنسول مدت ها است که در فضای مجازی می چرخد و به دلیل توقعات بسیار بالایی که بازیکنان و سازنده ها از این کنسول دارند، نینتندو فشار بسیاری را متحمل شده.

Wii U برای نینتندو یک شکست تمام و کمال بود، زیرا که نتوانست نظر توسعه دهندگان را به خود جلب کند. اگر نینتندو می خواهد که کنسول NX موفق شود، اولویت اصلی اش باید رفع این مشکل بسیار بزرگ و جلب کردن نظر بازی سازان باشد. اتفاقا تا این جای کار هم بسیاری از توسعه دهندگان این کنسول را ستایش کرده اند، اما باید منتظر ماند و نظر سایر استودیو های بازی سازی و کاربران را دید.

اگر نینتندو حمایت توسعه دهندگان ترد پارتی را می خواهد، باید فرایند بازی سازی را بر روی کنسول جدیدش راحت تر کند. اگر NX هم مانند Wii U شکست بخورد، نینتندو طوری زمین خواهد خورد که دیگر به همین راحتی ها نمی تواند برخیزند. آن وقت دیگر صرف میلیون ها دلار سرمایه در بازار کنسول های خانگی برای این شرکت صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

به عقیده سرکن توتو، مشاور ژاپنی، اگر این اتفاق بیافتد و نینتندو سهمش را در بازار کنسول های خانگی از دست بدهد، آون وقت ژاپنی ها برای تامین سود مجبور می شوند که عناوین انحصاری شان را روی پلتفرم های رقیب منتشر کنند. به هر حال این عناوین طرفداران بسیاری دارند و قطعا نینتندو با عرضه کردن پوکمون ها، ماریو ها و یا زلدا ها روی پلی استیشن، اکس باکس و پی سی سود هنگفتی را به جیب خواهد زد.

موفقیت عناوینی چون Pokemon GO نشان می دهد که اگر نینتندو عناوینش را روی سایر پلتفرم ها عرضه کند، باز هم می تواند خود را در این صنعت سرپا نگه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی