ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از نخستین چیپ DRAM با ظرفیت ۸ گیگابایتی پرده برداشت

امروز سامسونگ از نخستین چیپ DRAM برای دستگاه های موبایل با حافظه ۸ گیگابایتی پرده برداشت و انتظار می رود در آینده، همین چیپ بتواند تجربه کاربری بهتری را به موبایل های هوشمند بیاورد، مخصوصاً نمونه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ مهر ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

امروز سامسونگ از نخستین چیپ DRAM برای دستگاه های موبایل با حافظه ۸ گیگابایتی پرده برداشت و انتظار می رود در آینده، همین چیپ بتواند تجربه کاربری بهتری را به موبایل های هوشمند بیاورد، مخصوصاً نمونه هایی که از نمایشگری با رزولوشن Ultra HD بهره می برند.

سامسونگ می گوید که چیپ DRAM جدید و ۸ گیگابایتی اش را با استفاده از فرایند ۱۰ نانومتری و همچنین بهره گیری از ۴ عدد چیپ ۱۶ گیگابیتی LPDDR4 ساخته است.

«جو سان»، یکی از مدیران بخش فروش چیپ های حافظه در سامسونگ می گوید: «پیدایش چیپ ۸ گیگابایتی DRAM به سازندگان موبایل در سراسر جهان اجازه می دهد تا پرچمدارهایی پویاتر تولید کنند. ما همواره تکنولوژی های نو را پیش می رانیم تا مشتریان ما قادر باشند در دستگاه های خود به شکلی بهینه از دوربین های دوگانه، نمایشگرهای 4K و ویژگی های واقعیت مجازی استفاده کنند.»

نکته قابل توجه اینجاست که چیپ LPDDR4 و ۸ گیگابایتی جدید سامسونگ تا دو برابر از حافظه DDR4 که در کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار می گیرد، سریع تر است. سامسونگ اشاره می کند که سرعت حافظه مذکور به ۴۲۶۶ مگابیت در ثانیه می رسد.

DRAM جدید سامسونگ البته صرفاً مختص تلفن های هوشمند نیست و شرکت ها می توانند از آن در محصولات دیگر خود نظیر تبلت های رده بالا استفاده کنند. این در حالیست که به لطف فرایند ۱۰ نانومتری، مصرف انرژی این بخش نیز کمتر از پیش شده است.

سامسونگ همچنین خبر از اندازه و ابعاد این چیپ می دهد و می گوید که با یک مربع ۱۵ در ۱۵ میلیمتری رو به رو هستیم که تنها ۱.۰ میلیمتر ضخامت دارد. ضخامت اندک این چیپ نیز موجب می گردد تا باز هم در آینده با موبایل هایی باریک تر رو به رو شویم.

شرکت مورد بحث در پایان سال ۲۰۱۴ از نخستین حافظه رم LPDDR4 با ظرفیت ۴ گیگابایتی پرده برداشت که اکنون در بیشتر موبایل های اندرویدی پرچمدار حضور دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۲۹ مهر ۱۳۹۵

    به این میگن غوله تکنولوژی و نواوری و خوکفایی وواقعا سامسونگ عالی کار میکنه دمش گرم سامی

  • مهدی
    مهدی | ۲۹ مهر ۱۳۹۵

    اس8 عجب گوشی بشه اون قسمتش که گفته دوربین دوگانه و صفحه نمایش فورکی داره به اس 8 اشاره میکنه یعنی رم8 داره

مطالب پیشنهادی