ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کشف کدهای مربوط به کیبوردی یک دستی و غیرفعال در سیستم عامل iOS

طی سال های اخیر و با افزایش اندازه نمایشگر موبایل های هوشمند، کیبوردهای یک دستی با استقبال خوبی مواجه شده اند و سهولت بسیاری به امر تایپ متون می بخشند. در حال حاضر مایکروسافت و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ مهر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

طی سال های اخیر و با افزایش اندازه نمایشگر موبایل های هوشمند، کیبوردهای یک دستی با استقبال خوبی مواجه شده اند و سهولت بسیاری به امر تایپ متون می بخشند. در حال حاضر مایکروسافت و گوگل اپلیکیشن های کیبورد یک دستی خاص خود را دارند و به نظر می رسد که اپل هم از مدت ها پیش چنین قابلیتی را به سیستم عامل iOS افزوده، هرچند که مردم قادر به استفاده از آن نیستند.

توسعه دهنده ای به نام «استیو تراوتن-اسمیت» (Steve Troughton-Smith) اخیراً در حساب کاربری توییتر خود نوشته که کد کیبوردی یک دستی را در شبیه ساز iOS اپل (برنامه ای برای آزمایش و دیباگ اپ های iOS روی سخت افزاری دیگر) یافته است و ظاهراً این قابلیت از زمان عرضه iOS 8 در سیستم عامل محبوب ساکنین کوپرتینو قرار داشته.

iphone_one_handed_keyboards.0-w600

توسعه دهنده مورد اشاره می گوید که این کیبورد با کشیدن کیبورد معمولی به سمت یا راست فعال می شود و ضمن قرار دادن دکمه های مجازی حروف در دو طرف صفحه، دکمه های بزرگی برای کپی، پیست و کات نیز به آن اضافه می شود.

دقیقاً مشخص نیست که چرا اپل هیچوقت این قابلیت را در اختیار مردم قرار نداده است؛ خصوصاً با در نظرگیری این موضوع که موبایل های آیفون و سیستم عامل iOS شهرت زیادی در سهولت استفاده خود دارند. در هر صورت، می توان امیدوار بود که در به روزرسانی های بعدی iOS، کیبورد یک دستی اپل نیز در دسترس قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۳۰ مهر ۱۳۹۵

    الان اين چطورى يك دستيه؟

مطالب پیشنهادی