ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پشتیبانی از اسکایپ در 85 درصد از موبایل های مبتنی بر ویندوز متوقف شد

از شروع ماه اکتبر تا کنون، مایکروسافت پشتیبانی از اسکایپ در 85 درصد از موبایل های مبتنی بر ویندوز را متوقف کرده است. این بدان معناست که اگر موبایل شما توسط اسکایپ پشتیبانی نشود (شامل ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ آبان ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

از شروع ماه اکتبر تا کنون، مایکروسافت پشتیبانی از اسکایپ در 85 درصد از موبایل های مبتنی بر ویندوز را متوقف کرده است. این بدان معناست که اگر موبایل شما توسط اسکایپ پشتیبانی نشود (شامل بعضی دستگاه های مبتنی بر ویندوزفون 8، ویندوزفون 8.1 و ویندوز 10 موبایل) دیگر قادر به دانلود اپلیکیشن آن از ویندوز استور نخواهید بود.

حتی اگر بتوانید اسکایپ را از طریق لینک مستقیم هم روی موبایل تان نصب کنید، بیشتر از چند هفته قادر به استفاده از آن نیستید چرا که دسترسی به اسکایپ در اوایل سال 2017 به دلیل تغییرات ساختاری که قرار است در آن انجام بگیرد، برای هیچ کس ممکن نخواهد بود.

مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود که اوایل سال 2017 سرورهای اسکایپ را به فضای ابری منتقل می کند. در پی همین تصمیم نیز به غیر از قطع پشتیبانی از دستگاه های مبتنی بر ویندوز، همین کار را برای پلتفرم های رقیب همچون اندروید نیز انجام داد. افرادی که از اندروید 4.0.2 یا نسخه های قدیمی تر این سیستم عامل استفاده می کنند نیز از این پس قادر به دانلود و نصب اسکایپ نیستند.

با وجود قطع پشتیبانی از ویندوز، اوضاع برای دستگاه های مبتنی بر ویندوز 10 موبایل اندکی متفاوت است. کسانی که آپدیت سالیانه ویندوز 10 موبایل (بیلد 1607) را انجام داده باشند، کماکان قادر به استفاده از اسکایپ خواهند بود. مطابق آمار این دسته از افراد تنها 13.7 درصد از کاربران پلتفرم یادشده را تشکیل می دهند.

کسانی که از بیلدهای قدیمی تر ویندوز 10 موبایل (1511 و نسخه های قبلی) استفاده می کنند، می بایست از طریق برنامه اینسایدر ویندوز به نصب بیلد 1607 این سیستم عامل اقدام کنند.

اما نکته اینجاست که بسیاری از دستگاه های ویندوزی تولید شده توسط کمپانی های کوچک امکان ارتقا به بیلدهای بالاتر از 1511 را ندارند؛ موضوعی که سبب توقف پشتیبانی از اسکایپ در بیش از 85 درصد از موبایل های مبتنی بر ویندوز می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۳ آبان ۱۳۹۵

    اسكايپ واسه مايكروسافته ... ويندوز فون واسه مايكروسافته .. مايكروسافت پشتيبانى از مايكروسافت رو متوقف كرد ! بعد انتظار داره بقيه به پشتيبانى از ويندوزفون ادامه بدن

  • سامان
    سامان | ۳ آبان ۱۳۹۵

    کلا شخم زد ویندوزفونو ، لومیا ۵۲۰ من تو کشوی میزم هستش ، الحق از رابط سادش خوشم میومد

  • حسین
    حسین | ۳ آبان ۱۳۹۵

    کدوم کار مایکروسافت عاقلانه هست که این دومی باشه

مطالب پیشنهادی