ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پلی استیشن 4 پرو به دو چیپ پردازشی مجهز شده است

اگر کنجکاو هستید بفهمید پلی استیشن 4 پرو چگونه گرافیک بهتری را در حال پرو پردازش می کند، بهتر است بدانید سونی کنسول جدیدش را به دو چیپ پردازشی مجهز کرده است. «مارک سرنی» مهندس معماری ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۳ آبان ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

اگر کنجکاو هستید بفهمید پلی استیشن 4 پرو چگونه گرافیک بهتری را در حال پرو پردازش می کند، بهتر است بدانید سونی کنسول جدیدش را به دو چیپ پردازشی مجهز کرده است.

«مارک سرنی» مهندس معماری پلی استیشن، در جریان کنفرانس سونی در واحد کالیفرنیای کمپانی ژاپنی در گفت و گویی اذعان داشته ترفند جالبی برای تجربه بازی های نسخه پرو تدارک دیده شده است.

کنسول جدید در حالت عادی و به هنگام اجرای بازی های فعلی از یک چیپ برای پردازش تصاویر استفاده می کند، اما در بازی های مخصوص پرو، دو چیپ کار گذاری شده به صورت همزمان به فعالیت خواهند پرداخت.

علاوه بر این سرنی بیان کرده «برای پلی استیشن 4 به حدود 10 درصد رم داینامیک بیشتر احتیاج داشتیم»، در نتیجه یک گیگابایت رم سرعت پایین DDR3 به آن افزوده شده است.

the-playstation-4-pro-will-probably-sell-pretty-well-for-sony-w600

«در پلی استیشن 4 معمولی وقتی به طور همزمان یک اپلیکیشن و یک بازی را اجرا کنید، برنامه مذکور در حافظه رم باقی مانده و در عین حال بازی ویدیویی پردازش می شود. این مسئله سرعت انتخاب و گردش در بین برنامه ها را بالا برده و دیگر نیازی به بارگذاری های مجدد نخواهد بود.»

«اما در پلی استیشن 4 پرو کمی اوضاع فرق می کند؛ وقتی از اپلیکیشینی به داخل بازی رجوع می کنید، آن برنامه به داخل رم داینامیک سرعت پایین مورد بحث منتقل شده و در نتیجه مموری GDDR5 بیشتری در اختیار بازی قرار خواهد گرفت. حدود 512 مگابایت از این حافظه آزاد استفاده شده و به عبارتی 5.5 گیگابایت رم برای پردازش 4K تصاویر بازی پرو در دسترس خواهد بود.»

همانطور که می دانید حافظه داخلی یک ترابایتی پلی استیشن 4 پرو قابل تعویض بوده و می توانید آن را به حجم های بیشتری ارتقا دهید. این کنسول میان نسلی دهم نوامبر (20 آبان) با قیمت 399 دلار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • shayankia
    shayankia | ۳ آبان ۱۳۹۵

    خب حالا میشه روی کیفیت و فریم حساب باز کرد.

  • Android_ios
    Android_ios | ۳ آبان ۱۳۹۵

    ارزش خرید بالا

  • ناصر
    ناصر | ۳ آبان ۱۳۹۵

    بسیار عالی

مطالب پیشنهادی