ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این دستگاه با کمک آیفون سرطان را تشخیص می دهد

اپل در سال های اخیر به شدت تلاش داشته تا با آیفون و اپل واچ، توجه بیشتری به سلامت کاربران داشته باشد و این موضوع را به شکلی ویژه به افراد یادآور شود. با این ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳ آبان ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

اپل در سال های اخیر به شدت تلاش داشته تا با آیفون و اپل واچ، توجه بیشتری به سلامت کاربران داشته باشد و این موضوع را به شکلی ویژه به افراد یادآور شود. با این حال، اخیراً یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه واشنگتن موفق یه توسعه یک آزمایشگاه بسیار کوچک و قابل حمل شده که به وسیله یک آیفون می تواند تقریباً بدون تاخیر، وجود سرطان در بدن شخص را تشخیص دهد.

اینطور که تیم یاد شده می گوید، این کیت آزمایشی قادر است تا ۸ نمونه را به شکل همزمان جهت وجود سرطان مورد بررسی قرار دهد.

این آزمایشگاه همراه قادر به شناسایی «اینترلوکین ۶»، سرطان ریه، پروستات، کبد، سینه است. نوع کارکرد این دستگاه ارتباط مستقیمی به طیف سنجی دارد که در آن به کار رفته. توسط طیف سنج، دستگاه می تواند با استفاده از طیف نوری،‌ اجزای یک نمونه را تجزیه و تحلیل کند.

پرفسور «لِی لی» (Lei Li) به عنوان سرپرست تیم تحقیقاتی خبر می دهد که رسیدن این کیت آزمایشی قابل حمل به مرحله ای نهایی، می تواند نحوه شناسایی سرطان را در جهان متحول کند. جدا از بیمارستان و کلینیک ها، این کیت آزمایشی می تواند در مکان هایی محروم هم به سادگی به وظیفه اش عمل کند.

portable-cancer-detector1-w700

وی در همین رابطه می گوید: «با استفاده از یک طیف سنج ۸ کاناله، می توانیم ۸ نمونه را به شکل همزمان آزمایش کنیم و به همین شکل، ضریب اطمینان بیشتری را به تست های این دستگاه ببخشیم. این دستگاه برای کلینیک هایی که نمونه های های زیادی برای آزمایش در اختیار دارند بسیار مناسب خواهد بود و می تواند در چنین مواردی برای پزشکان مفید باشد.»

لازم به اشاره است که قبلاً طیف سنج های دیگری هم توسعه پیدا کرده اند که با استفاده از تلفن های هوشمند کار می کنند، اما این دستگاه قادر است تا ۸ نمونه را به شکل همزمان آزمایش کند و همین موضوع دقتش را بسیار بالاتر از دستگاه های مشابه می برد. در واقع گفته شده که این دستگاه در ۹۹ درصد از مواقع، پاسخ های کاملاً صحیحی را ارائه می دهد.

سرپرست تیم توسعه خبر می دهد که در حال حاضر آزمایش ها را توسط یک آیفون ۵ انجام می دهد اما در آینده تصمیم دارد این آزمایشگاه کوچک را به شکلی بهینه کند که هر نوع تلفن هوشمندی بتواند در آن مورد استفاده قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۳ آبان ۱۳۹۵

    دستگاه جالبيه ولى اگه بتونن واسه مصارف غير تخصصى ام توسعش بدن ديگه فوق العاده ميشه

  • 123456
    123456 | ۳ آبان ۱۳۹۵

    آیفون خودش سرطانه...

مطالب پیشنهادی