ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا کاربران دیگر تمایلی به خرید ساعت های هوشمند ندارند؟

حتما خاطرتان هست که آن اوایل بسیاری تصور می کردند ساعت های هوشمند همان تکنولوژی مهم بعدی هستند و قطعا همچون تلفن های هوشمند به ابزارهایی فراگیر و پرکاربرد بدل می گردند. اما این پیش بینی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ آبان ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

حتما خاطرتان هست که آن اوایل بسیاری تصور می کردند ساعت های هوشمند همان تکنولوژی مهم بعدی هستند و قطعا همچون تلفن های هوشمند به ابزارهایی فراگیر و پرکاربرد بدل می گردند.

اما این پیش بینی رنگ واقعیت به خود نگرفت و آنطور که شرکت IDC روز دوشنبه اعلام کرد، فروش این محصولات در سه ماهه سوم امسال با افت 51.6 درصدی سال به سال روبرو شد.

این خبر البته برای فروشندگان اسمارت واچ ها (به غیر از گارمین) چندان خوشایند نیست اما یکی از شرکت هایی که متحمل بیشترین میزان ضرر شده اپل است که طبق گزارش IDC میزان فروش پوشیدنی هوشمندش در این برهه حدود 71.6 درصد تنزل یافت.

با این همه کوپرتینویی ها همچنان پیشتاز بازار اسمارت واچ دنیا هستند و طبق برآوردهای صورت گرفته 41.3 درصد از کل سهم بازار این محصولات را به خود اختصاص داده اند اما آنطور که IDC اعلام نموده این کمپانی تنها 1.1 میلیون اپل واچ را در سه ماهه سوم امسال به فروش رسانده که در قیاس با 3.9 میلیون دستگاه اعلام شده در مدت مشابه سال قبل افت محسوسی را نشان می دهد.

اپل بالغ بر 41 درصد از کل بازار اسمارت واچ دنیا را در اختیار دارد

البته این مساله تا حدودی نیز قابل انتظار بود چراکه سری دوم گجت مورد بحث در پایان این سه ماهه به بازار عرضه گردید اما وقتی به هیجان ایجاد شده در بازار بعد از معرفی نسخه اول آن نگاه می کنید تایید خواهید کرد که کاهش قابل توجه بوده است.

طبق دیتای ارائه شده توسط IDC، تنها شرکتی که در یک سال گذشته خوب عمل کرده گارمین بوده است. فروش این کمپانی در یک سال اخیر رشدی 324 درصدی را تجربه کرده و به همین خاطر جایگاه دوم جهانی را در میان فروشندگان گجت های پوشیدنی هوشمند به خود اختصاص داده است.

لازم است اضافه نماییم ساعت های هوشمند این شرکت حول دو مقوله سلامت و تناسب اندام تولید می شوند که این دو حوزه هم اکنون در کانون توجه دارندگان اسمارت واچ ها قرار دارند. با در نظر داشتن همین مساله نیز اپل چندی پیش تمرکز خود را از روی مقوله مد به سمت سلامت و تناسب اندام تغییر داد.

سوال اینجاست: چرا فروش ساعت های هوشمند روندی نزولی دارد؟ IDC براین باور است که علت تا حدودی به نبود سخت افزار تازه مربوط می شود. محصولات ارائه شده از سوی اپل و Pebble تا اواخر سه ماهه سوم امسال وارد بازار نشدند و گوگل نیز اعلام کرده Android Wear 2.0 را تا سال آینده ارائه نمی کند و در نتیجه بسیاری از علاقمندان به این گروه از محصولات باید مدت زمان زیادی برای عرضه دستگاه های جدید به بازار منتظر بمانند.

wear-collection-1990

اما مشکل بزرگ تر در این باره توجیه کردن خرید اسمارت واچ هاست. اصلی ترین دلیل برای خرید یک گجت می تواند وجود هدف واضح و مورد مصرف مشخص برای آن باشد، لذا بسیاری از فروشندگان بر این باورند که باید تمرکز خود را روی مقوله تناسب اندام قرار دهند چراکه این ساده ترین انتخاب است.

با این همه، هرچه به جلو حرکت می کنیم، پیدا کردن وجوه تمایز میان تجربه استفاده از یک ساعت هوشمند و اسمارت فون نقش مهم تری در بهبود میزان استقبال کاربران از این دستگاه ایفا خواهد کرد. از سویی مدتی است که شرکت ها قابلیت برقراری تماس های صوتی را هم به ساعت های هوشمند خود اضافه می کنند و در نتیجه پیدا کردن مزایای این گجت ها برای کاربران مرتبا دشوار و دشوارتر می شود.

البته شرکت های سازنده می توانند با بهبود سخت افزار و نرم افزار محصولات خود تا حدودی کاربران را راغب به خرید نمایند اما دست آخر توجیه رقم گزافی که باید بابت خرید این گجت ها پرداخت گردد برای کاربرانی که پیشتر می توانستند همین فعالیت ها را با استفاده از تلفن های همراهشان هم انجام دهند دشوارتر جلوه می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۴ آبان ۱۳۹۵

    یه ساعت خریدم سال 9 سال پیش
    هنوز باطریش تموم نشده ... فروشنده با ضمانت گفت برو تا ده سال دیگه


    حالا اینو داعم باس بزنی ب شارژ

  • ح.کامکار
    ح.کامکار | ۴ آبان ۱۳۹۵

    من که به خاطر باتریش فروختمش و دیگه نمیخرم

  • مصیب
    مصیب | ۴ آبان ۱۳۹۵

    تنها مشکل موبایل و ساعت باطری اون هست . اگه به جای افزایش سرعت سی پی یو یه فکری برا باطری بکنند کل دنیا موبایلاشون رو عوض میکنند .

  • hamid_hk
    hamid_hk | ۴ آبان ۱۳۹۵

    چون به درد بخور نیستن و به شدت باطری مصرف می کنن

مطالب پیشنهادی