ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رشد درآمد سالانه اپل برای نخستین بار پس از سال ۲۰۰۱ متوقف شد

اپل خبر می دهد که در سال مالی ۲۰۱۶ که از ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵ آغاز شده و در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۶ پایان یافته، موفق به کسب درآمدی ۲۱۷ میلیارد دلاری شده است و بر همین اساس، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

اپل خبر می دهد که در سال مالی ۲۰۱۶ که از ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵ آغاز شده و در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۶ پایان یافته، موفق به کسب درآمدی ۲۱۷ میلیارد دلاری شده است و بر همین اساس، می توان گفت که این شرکت برای نخستین بار پس از سال ۲۰۰۱ با کاهش رشد درآمدهای سالانه مواجه گشته، چرا که اهالی کوپرتینو در سال مالی ۲۰۱۵ موفق به کسب درآمد ۲۳۳.۷ میلیارد دلاری شده بودند و این، یعنی کاهشی ۹ درصدی در حجم درآمدها.

این موضوع بیشتر مربوط به کاهش تقاضا برای آیفون در سال اخیر بوده است؛ کاهشی که اپل خبر می دهد به ۵ درصد در مقایسه با سال گذشته میلادی رسیده.

اگرچه این گزارش منتهی به ۲۴ سپتامبر است و آیفون های جدید اپل تنها دو هفته در فروشگاه ها حضور داشته اند، اما به هر حال با موبایلی رو به رو هستیم که برای سال سوم در حال تکرار خودش است و به همین دلیل چندان هم مشخص نیست که استقبال ویژه ای از این محصول در دوره های پیش رو و مخصوصا در نیمه ابتدایی سال ۲۰۱۷ به عمل آید.

آیفونی که برای سومین سال خودش را تکرار می کند؛‌ حکایت ادامه دار کاهش درآمد اپل در ابتدای ۲۰۱۷

در مقایسه با سال میلادی گذشته، کامپیوترهای مک کاهش تقاضای ۱۴ درصدی داشته اند. این موضوع عجیب هم نیست چرا که پردازنده های این محصولات بیش از یک سال است که به روز رسانی نشده و به طور کلی اپل کامپیوتر جدید و جذابی را در سال اخیر رونمایی نکرده است.

تنها بخشی که اپل در گزارش امروز خود به آن افتخار کرد، قسمت سرویس های اینترنتی بود که البته درآمد حاصل شده از آن تنها ۱۱ درصد از کل درآمدهای اپل را تشکیل می دهد. همین موضوع نشان می دهد که اپل هنوز هم یک شرکت کاملاً سخت افزاری است و در بازه یک ساله ای که فروش آیفون تنها ۵ درصد کاهش پیدا کند، چه اتفاقی برایش رخ می دهد.

در هر صورت از حالا تا نیمه دوم ۲۰۱۷، زمان سختی برای اپل خواهد بود و به احتمال زیاد گزارشاتی از این دست را هم بیشتر خواهیم دید. هرچند انتظار می رود که در سال آینده، این شرکت سخت افزارهای بسیار جذاب تری را ارائه دهد و طرفداران خود را با موبایلی عجیب، هیجان زده کند، اما در هر صورت این اتفاق هم در نیمه دوم ۲۰۱۷ خواهد افتاد و باید دید اپل تا آن موقع قادر به متقاعد کردن کاربران برای خرید آیفون ۷ و ۷ پلاس هست یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Amir Reza Mohammadi
    Amir Reza Mohammadi | ۱۱ آبان ۱۳۹۵

    مشکل اصل الان اپل که الان ۶ ساله در حال تکرار مداوم یک محصول فاقد خلاقیت و نوآوری هستش فقط و فقط تیم کوکه که دقیقا سیاستش مثل جان اسکالی فکرش فقط تجارته نه ارضای فراتر از نیازهای کاربر.که از یک آدم دانشگاهی و به خصوص همجنس گرا بیشتر از این توقع نمی ره بهترین پست برای این شخص همون سمت سابقش یعنی مدیریت اجراییه نه ریاست کلی.دلیل اینکه اپل ‌- اپل شد به این خاطر بود که استیو فقید جدا از تاکید بیش از حدش روی خلاقیت در پروداکت دیزاین به تمام جنبه های کاری شرکتش نظارت داشت و با قدرت تشخیص ویژش بهترین خروجی رو از تیم طراحیش می گرفت.و جدا از تمام نوآوری هاش تو بخش گسترش نرم افزاری چه غوغایی به پا کرده بود که الان این پسره تیم کوک ناشی نه تنها در بخش نرم افزاریش رو یه جورایی تخته کرد بلکه بیشترین حواسش رو گذاشت رو طرح کپی پیتش مکرر آیفون و بیشتر به شرکت یه شخصیت معمولی داده .که فقط سخت افزارشو به رخ همه می کشه تو کنفرانس و از تغییر انگار متنفره. این قضیه جانشینی خیلی مفصله ولی به نظرم این رئیس درجه ۳ باید برکنار بشه اتفاقی که تو دهه ۹۰ میلادی بارها اتفاق افتاد و اگه الان اپل سرپا مونده به لطف تمام دستاورد مدیر قبلیش بود که جانی آیو و بهترین دیزاینر یو آی و یو ایکس رو با همدیگه داشت و ترکونده بود اپل الان با یک کلیه و اونم به شکل ناقص داره کار می کنه روز به روز از کیفیت و زیباییش داره کمتر می شه مک بوک جدیدش یه طراحی افتضاحه که فقط روی جنبه تاچینگش مانور دادن

  • mohammad
    mohammad | ۵ آبان ۱۳۹۵

    آیفون گوشی خوبیه اما خوب بودن یک محصول تنها کافی نیست اپل نباید تخم مرغاشو تو یه سبد بزاره کوچکترین نوسان آیفوت تاثیر زیادی رو سود و زیان اپل داره دقیقا برعکسش گوگل تو همه زمینه ها پیشروه
    گوشیش نفروشه یه محصول دیگه پرفروش واسه عرضه داره
    بعدشم سیستم عامل ox تو کشورایی مثل چین و هند که جمعیت زیادی دارن نسبت به ویندوز پر طرفدار نیست واسه همین زیاد نمیشه رو مک بوک و مکینتاش حساب کرد اپل یه محصول جدید میخواد یه چیز نو شاید یه ماشین

    • Ghost
      Ghost | ۵ آبان ۱۳۹۵

      نمیشه رو مکبوک و مکینتاش حساب کرد !؟ فعلا که بهترین پایداری و پرفورمنس رو داره ایشالا یه بار باهاش کار کنین

  • qqww
    qqww | ۵ آبان ۱۳۹۵

    چه کسی اپل را از برق کشید؟!

    • Amir Reza Mohammadi
      Amir Reza Mohammadi | ۱۱ آبان ۱۳۹۵

      جواب نداره تیم کوک نچسب

  • saeedsami
    saeedsami | ۵ آبان ۱۳۹۵

    گهی زین به پشت و گهی پشت به زین!!! چه ربطی داشت!؟؟!!؟؟؟!

مطالب پیشنهادی