ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از هدست های واقعیت مجازی ویندوز 10 پرده برداشت

شرکت های همکار کمپانی مایکروسافت مجموعه ای از هدست های واقعیت مجازی را برای ویندوز 10 عرضه خواهند کرد که به طور همزمان از واقعیت مجازی و توانایی های هولوگرافیک برخوردار خواهد بود. اهالی ساکن ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۸:۵۰

شرکت های همکار کمپانی مایکروسافت مجموعه ای از هدست های واقعیت مجازی را برای ویندوز 10 عرضه خواهند کرد که به طور همزمان از واقعیت مجازی و توانایی های هولوگرافیک برخوردار خواهد بود.

اهالی ساکن ردموند در کنفرانس امروز اذعان داشتند این هدست ها که با قیمت حداقل 299 دلار روانه بازار می شود، از سنسور حرکتی inside-out بهره مند بوده که نیاز به تجهیز دوربین های اضافی و سیستم های لیزری مورد استفاده در آکیلس ریفت و اچ تی سی وایو را مرتفع می سازد.

گفتنی است کمپانی هایی که در ساخت این هدست های واقعیت مجازی با مایکروسافت مشارکت خواهند نمود، اچ پی، دل، لنوو، ایسوس و ایسر هستند.

در حالی که اطلاعات بیشتری درباره جزئیات سخت افزاری این هدست ها عنوان نشده، به نظر می رسد سیستم ردیابی شش درجه ای این الگو مشابه با پروژه سانتا کروز آکیلس است.

SSP_156-w600

با وجود اینکه هدست های معرفی شده نیازی به پایشگرهای جانبی نداشته، نمونه اولیه ای که امروز روی سن دیده شد، بر خلاف سانتا کروز، هنوز همراه با اتصالات سیمی است.

کمپانی مایکروسافت در مراسم امروز از شرکت هایی به عنوان همکار یاد کرد که در حال حاضر به صورت مستقل به توسعه واقعیت مجازی مشغول هستند. ایسر با شرکت استاربیز جهت تولید هدست های واقعیت مجازی استار وی آر همکاری می کند و ایسوس نیز در نمایشگاه کامپیوتکس گذشته از هدست بدنه چرمی خودش پرده برداشت.

هرچند که هیچکدام از کمپانی های نام برده جایگاه مستحکمی در این حوزه نداشته و صنعت دنیای مجازی در حال حاضر در اختیار سونی، اچ تی سی، سامسونگ و آکیلس است. مایکروسافت هم پلتفرم واقعیت افزوده هولولنز را در اختیار داشته که فعلاً بهترین هدست موجود در این شاخه محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی