ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به روز رسانی Creators Update ویندوز 10 چه قابلیت هایی را ارائه می کند؟

مایکروسافت امشب در رویداد رسمی Surface جزئیات آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 10 را اعلام کرد. این به روز رسانی که با نام Creators Update شناخته می شود، بهار سال آینده به صورت رایگان برای تمامی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۷

مایکروسافت امشب در رویداد رسمی Surface جزئیات آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 10 را اعلام کرد. این به روز رسانی که با نام Creators Update شناخته می شود، بهار سال آینده به صورت رایگان برای تمامی کاربران عرضه خواهد شد.

microsoft-10-creators-update-features

همان طور که از نام آن بر می آید، هدف از ارائه این آپدیت، پرورش خلاقیت و ایده پردازی کاربران است، اما مجموعه قابلیت های جدید تعبیه شده در Creators Update در سه دسته اصلی جای می گیرند: 3D یا سه بعدی، گیمینگ، و مفهوم وسیع افراد. حال می خواهیم تمامی این قابلیت های جدید را یک به یک بررسی نماییم.

سه بعدی برای همگان

این ویژگی بسیار حائز اهمیت است. مایکروسافت می خواهد ویندوز 10 را منزلگاه فناوری هایی از جمله واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و محاسبات هولوگرافیک بر اساس هولولنز نماید. برای دستیابی به این مهم که عنوان «سفری از دوبعدی به سه بعدی» را به خود گرفته، ابزارهای متنوعی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت که از محتوای 3D پشتیبانی می نمایند.

paint-3d

طی مراسم Surface، مایکروسافت نشان داد که چگونه به راحتی می توان یک قلعه شنی را به صورت سه بعدی اسکن نمود، سپس آن را وارد Paint کرده و تغییراتی در آن ایجاد کرد، و نهایتاً با استفاده از هولولنز تحت پلتفرم واقعیت افزوده، مورد بررسی قرار داد.

نهایتاً دیدیم که نتیجه نهایی این فرایند به راحتی در بین دوستان به اشتراک گذاشته می شود. مایکروسافت می گوید: «ما قصد داریم گذر از میان جهانی سه بعدی را به سادگی مرور متن های دوبعدی میسر سازیم.»

Paint و PowerPoint با پشتیبانی از سه بعدی

ساخت جهانی سه بعدی به صورت ساده، بدین معناست که برنامه های کلاسیک ویندوز نیز باید از این فناوری پشتیبانی نمایند. مایکروسافت در رویداد امروز دو نمونه از این تغییرات را ارائه داد، که دو اپلیکیشن قدیمی یعنی Paint و PowerPoint را با پشتیبانی از خلق یا ویرایش محتوای 3D نشان می دادند.

windows10-3d-for-everyone

به عنوان مثال در نرم افزار Paint 3D می توانید شکل های ساده ای را به صورت سه بعدی طراحی کرده، و سپس آنها را از طریق SketchUp یا شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، یا حتی اشیاء سه بعدی که در ماینکرفت طراحی کرده اید را ویرایش نموده و آنها را برای چاپ به پرینترهای سه بعدی ارسال کنید.

در نرم افزار پاورپوینت نیز می توانید اشیاء سه بعدی را از کتابخانه مربوطه وارد فایل کنونی کرده، و سپس افکت های ویژه ای را به صورت 3D به کار ببندید. البته به گفته مایکروسافت اینها هنوز قدم های اول هستند، و آنها قول می دهند در ادامه پر کاربرد ترین نرم افزارهایشان را به این تکنولوژی مجهز نمایند.

هدست های ارزان قیمت واقعیت مجازی مایکروسافت

ردموندی ها طی همکاری با کمپانی های فناوری دیگر، تصمیم گرفته اند دسترسی به واقعیت مجازی را با هزینه کمتری برای کاربران محقق سازند. شرکایی همچون اچ پی، دل، لنوو، ایسوس و ایسر برای تولید هدست هایی با قابلیت ردیابی حرکات سر با شش درجه آزادی و قیمت 300 دلار پیشقدم شده اند.

windows10-vr-headset

هدف از این کار به زعم مایکروسافت، افزایش سهولت دسترسی به واقعیت مجازی است. هر چه باشد، پشتیبانی از محتوای سه بعدی در ویندوز 10 معنایی نخواهد داشت اگر کاربر نتواند به فناوری زیرساخت آن دست پیدا کند.

برادکست مستقیم بازی و تورنمنت ها

چه کاربران بخواهند پخش زنده دیگر بازیکنان را تماشا کنند، یا تصمیم بگیرند خودشان اقدام به انتشار بلادرنگ محتوا نمایند، سرویس استریم بازی Beam در خدمت آنهاست. این قابلیت در آپدیت بعدی ویندوز 10 یعنی Creators Update به عنوان یکی از ویژگی های داخلی سیستم عامل ارائه خواهد شد.

windows10-beam

مایکروسافت می گوید با این تکنولوژی، تولید یا دسترسی به استریم های ویدیویی به ساده ترین شکل ممکن انجام شده، ضمن اینکه قابلیت های متعددی برای ایجاد تعامل بین کاربران فراهم گشته.

همچنین اگر به خلوت خود اهمیت می دهید و قصد دارید با دوستانتان به صورت خصوصی بازی کنید، می توانید از قابلیت ساخت تورنمنت بهره بگیرید. بخش Arena در نرم افزار اکس باکس لایو وظیفه مدیریت مواردی همچون نمایش لحظه ای امتیازات را بر عهده دارد و کاربران فقط به اجرای بازی خواهند پرداخت.

قرار دادن افراد در نوار ابزار

این قابلیت اگرچه در مقایسه با بقیه موارد چندان هیجان انگیز نیست، اما شاید پر کاربرد ترین آنها باشد. در آپدیت Creators ویندوز 10 کاربر می تواند آیکن هایی را برای تعدادی از دوستان یا اعضای خانواده در نوار ابزار جایگذاری نماید.

windows10-people-taskbar

با این کار، به راحتی از طریق عملیات کشیدن و رها کردن، می توانید فایل های منتخب را برای آنها ارسال نمایید، ضمن اینکه فضای مذکور به عنوان مرکز ارتباطات عمل می کند، جایی که محتوای برنامه های پیام رسان همچون اسکایپ و پست الکترونیکی به صورت متمرکز به نمایش در می آیند.

همچنین قابلیت افزودن شکلک ها و ارسال سریعشان برای افراد نیز در ویندوز 10 تعبیه شده، که مستقیماً روی دسکتاپ مخاطب مورد نظر به نمایش در خواهند آمد.

آپدیت Creators چه زمانی منتشر می شود؟

هنوز اطلاعات دقیق و کاملی در این زمینه در دسترس نیست. مایکروسافت تنها به این نکته اشاره کرد که بهار سال بعد شاهد ارائه این به روز رسانی خواهیم بود، اما کاربرانی که در برنامه ویندوز اینسایدر ثبت نام کرده و آپدیت های سریعی را دریافت می کنند، می توانند نسخه های آزمایشی تمامی قابلیت های فوق را تجربه نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • A.H B.M
    A.H B.M | ۵ آبان ۱۳۹۵

    اپدیت جالبیه گرچه هرچقدر زور بزنن واقعیت مجازی رو قیمت ارزون به کاربرا بدن بازم برای ما گرونه :D
    با این قیمتم هنوز بالای یک میلیون تومن درمیاد دوربین های واقعیت مجازی :)

مطالب پیشنهادی