ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل نحوه عملکرد نوار ابزار جادویی مک بوک پرو مجهز به Touch ID را فاش ساخت

همان طور که می دانید، اپل قصد دارد در رویداد رسمی پنجشنبه شب، مدل جدید مک بوک پرو را با طراحی متفاوت رونمایی کند. در همین رابطه وب سایت MacRumors گزارش داد چندین تصویر در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

همان طور که می دانید، اپل قصد دارد در رویداد رسمی پنجشنبه شب، مدل جدید مک بوک پرو را با طراحی متفاوت رونمایی کند. در همین رابطه وب سایت MacRumors گزارش داد چندین تصویر در آپدیت دیروز سیستم عامل مک او اس Sierra یافته که ساختار و عملکرد نوار ابزار لمسی واقع در بالای کیبورد را نشان می دهند.

در این تصاویر، مک بوک پرو را با عرضی کمتر از قبل و حاشیه هایی باریک تر در اطراف کلیدهای کیبورد و نمایشگر می بینیم. کلیدها کمی تخت و باریک شده اند، اما طراحی کلی دستگاه شباهت زیادی با نسل کنونی دارد.

macbook_pro_magic_bar

نکته اصلی تصاویر فوق، نوار ابزار جادویی بالای صفحه کلید است که مدت هاست خبرهایی در مورد آن می شنویم. حال می بینیم این نوار جادویی در زمان خاموش بودن لپ تاپ، کاملاً تاریک و عاری از هرگونه اطلاعات است، اما بر اساس محتوایی که روی نمایشگر ارائه می شود، قادر به نمایش رنگ ها، دکمه های لمسی و علائم مختلف خواهد بود.

macbook_pro_touch_id-1

در یکی از عکس های منتشر شده، استفاده از نوار جادویی را برای سیستم پرداخت Apple Pay مشاهده می کنیم. فلشی باریک به گوشه سمت راست این پنل اشاره می کند که حسگر اثر انگشت Touch ID در آنجا واقع شده. همچنین وب سایت 9to5Mac نیز آیکن هایی را در این نسخه از سیستم عامل اپل یافته که به باز کردن قفل سیستم با استفاده از Touch ID اشاره دارند.

macbook-pro-2016-touch-id-unlocking

اما یکی از مسائلی که می تواند برای کاربران حرفه ای، به خصوص برنامه نویسان و مهندسین دردسرساز شود، فقدان دکمه فیزیکی esc است. شاید بتوان به راحتی با نبود دکمه های فانکشن، کنترل روشنایی نمایشگر یا تنظیم حجم صدا کنار آمد، اما حذف این دکمه پر کاربرد برای بسیاری از افراد مشکل ایجاد خواهد کرد.

به هر حال، باید تا فردا، یعنی پنجشنبه ساعت 20:30 به وقت تهران، صبر کنیم تا صحت و سقم تمامی این تغییر و تحولات مشخص شوند. ما در دیجیاتو این رویداد مهم را به صورت زنده پوشش خواهیم داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ghost
    Ghost | ۵ آبان ۱۳۹۵

    عالیه ... بی صبرانه منتظرم

مطالب پیشنهادی