ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین «قلب روی چیپ» به وسیله چاپ سه بعدی ساخته شد

دانشمندان دانشگاه هاروارد موفق شدند نخستین «قلب روی چیپ» را توسط چاپگر سه بعدی بسازند، که با سنسورهای داخلی توانایی نظارت و شبیه سازی ضربان بدنه قلب را داشته و انجام تحقیقات را بدون نیاز به آزمایش ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

دانشمندان دانشگاه هاروارد موفق شدند نخستین «قلب روی چیپ» را توسط چاپگر سه بعدی بسازند، که با سنسورهای داخلی توانایی نظارت و شبیه سازی ضربان بدنه قلب را داشته و انجام تحقیقات را بدون نیاز به آزمایش روی انسان زنده ممکن می کند.

«کیت پارکر» متخصص مهندسی زیست فیزیکی دانشگاه هاروارد در گفت و گو با وب سایت دیجیتال ترندز اذعان داشت: «ما عضو مهمی از بدن انسان را ساخته ایم؛ این بار قلب روی یک چیپ.»

«این دستاورد امکان انجام تحقیقات و آزمایش داروها را بدون استفاده از انسان واقعی ممکن می سازد. از آنجایی که برخی از داروهای آزمایشی ممکن است خطرات بی شماری برای بیمار داشته باشد، حالا می توانیم به سادگی نتایج و داده های علمی را بدون حضور خود انسان در اختیار داشته باشیم.»

اما رویکرد محققین هارواردی به اینجا محدود نشده و تصور می کنند از این چیپ می توان در پروازهای فضایی نیز بهره برد. «در حال حاضر ناسا جز شرکت هایی است که انسان ها را به فضا می فرستد، در حالی که برخی از ارگان ها روی انجام ماموریت های بدون سرنشین تاکید دارند.»

«با این چیپ می توان سفینه های نیمه انسانی را به سیاره مریخ فرستاد، طوری که برخی از اجزای شبیه سازی شده ی فرد برای کسب اطلاعات و تاثیرات محیطی روی فیزیولوژی انسان، بدون ریسک و خطر در فضا قرار خواهد گرفت.»

در ادامه ویدیوی معرفی این دستاورد علمی را تماشا کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۶ آبان ۱۳۹۵

    هاروارد. بهترین دانشگاه دنیا

مطالب پیشنهادی