ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای جلب رضایت کاربران عملکرد کیبورد مک بوک های جدید را بهبود داده

ابتدا به سراغ درایو نوری آمدند، پس از آن نوبت به جک هدفون رسید و حالا، اپل تصمیم گرفته کیبورد مک بوک پرو را دستخوش تغییر نماید. شرکت ساکن کوپرتینو بر همین اساس در مک ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۶ آبان ۱۳۹۵ | ۲۲:۲۰

ابتدا به سراغ درایو نوری آمدند، پس از آن نوبت به جک هدفون رسید و حالا، اپل تصمیم گرفته کیبورد مک بوک پرو را دستخوش تغییر نماید.

شرکت ساکن کوپرتینو بر همین اساس در مک بوک پروی جدید که لحظاتی پیش رونمایی شد، کلیدهای راحت و خوش دست قبلی که از نوع موسوم به Chiclet بودند را با دکمه های باریک و کم عمق جدیدی جایگزین کرده که هیچ شباهتی به قبل ندارند.

البته لازم است توجه داشته باشید که قضاوت از روی ظاهر یک کیبورد چندان کار عاقلانه ای به حساب نمی آید و بهتر است پیش از نتیجه گیری، آن را در دنیای واقعی و به شکل عملی امتحان کنیم، چرا که سازنده مکانیزم حرکت دکمه های جدید را تغییر داده است.

این مکانیزم که سازنده آن را Butterfly یا پروانه ای نامیده، نخستین بار در مک بوک های 12 اینچی سال 2015 معرفی شد. هرچند دقت و عملکرد این دکمه های جدید مناسب است، اما بدون تردید با گذشته تفاوت دارد و در ابتدا احساس جدیدی ایجاد می کند، در نتیجه باید به آنها عادت کنید.

همین موضوع کاربران را به دو دسته تقسیم کرده و در حالی که برخی کیبورد جدید اپل را بهترین صفحه کلید خود تا کنون به حساب می آورند، برخی دیگر اعتقاد دارند با کیبوردهای قدیمی راحت تر بوده اند.

در هر حال، اپل پس از دریافت بازخوردهای اولیه، بهبودهایی در مکانیزم پروانه ای سوییچ کیبوردهای خود ایجاد کرده و نسل دوم این فناوری را در مک بوک پروهای سال 2016 مورد استفاده قرار داده است.

بر همین اساس امکان دارد اپل این بار موفق شود رضایت کاربران ناراضی را هم جلب نماید، موضوعی که لازم است برای روشن شدن حقیقت در مورد آن، تا عرضه ی سری جدید لپ تاپ های این شرکت به بازار منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی