ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حذف درگاه مگ سیف
تکنولوژی

اپل به عمر درگاه شارژ مگ سیف در مک بوک هایش پایان داد

مشهور است که در محصولات اپل همه کارها به خلاقانه ترین شکل ممکن و با دقت بالا نسبت به جزئیات انجام می گیرد، اما با معرفی مک بوک های جدید شاهد آن هستیم که این ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ آبان ۱۳۹۵ | ۲۳:۵۹

مشهور است که در محصولات اپل همه کارها به خلاقانه ترین شکل ممکن و با دقت بالا نسبت به جزئیات انجام می گیرد، اما با معرفی مک بوک های جدید شاهد آن هستیم که این شرکت یکی از اصلی ترین نمادهای خلاقیت و دقت به جزئیات خود را از لپ تاپ هایش حذف کرده است؛ درگاه شارژ «مگ سیف» (MagSafe).

نزدیک به یک دهه بود که درگاه مگ سیف به عنوان یک راهکار نوآورانه برای پورت بسیار پرکاربرد شارژر در تمام مک بوک های کمپانی اپل حضور داشت. همگان به این مسئله باور داشتند که این شکل از اتصال امن ترین و بهترین روش برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به لپ تاپ و کابل شارژ به حساب می آید، اما حالا شاهد کنار گذاشتن آن در مک بوک های جدید هستیم.

اپل این تغییر را مدتی قبل و از مک بوک رتینای ۱۲ اینچی آغاز کرد و در مک بوک پروهایی که امشب معرفی شدند نیز شاهد جایگزینی این درگاه با پورت USB-C هستیم، بنابراین دیگر بعید است که مگ سیف جایی در طراحی های مهندسین اپل داشته باشد.

از محبوبیت این ایده همین بس که پس از اپل کمپانی های بسیاری از آن تقلید و این شیوه را به محصولات خود آوردند. از جمله شارژر مغناطیسی تبلت های هیبریدی سرفس مایکروسافت و حتی عرضه مبدل های مختلف برای هدفون و داک آیفون و حتی پورت USB-C مک بوک رتینا.

این تغییر دست کم یک حسن دارد، آن هم این که از این پس می توان از شارژر سایر لپ تاپ های مجهز به درگاه USB-C برای شارژ مک بوک ها استفاده نمود، چنین قابلیتی با توجه به قیمت بالای شارژهای اختصاصی مک بوک های اپل بسیار ارزشمند خواهد بود، اما باز هم به نظر می رسد کنار گذاشتن آسایش خیال درگاه مگ سیف قدمی به رو به عقب باشد.

فقط کافیست تا یک بار پای شما یا شخص دیگری به کابل شارژر مک بوک جدیدتان گیر کند تا آرزو کنید ای کاش اپل مگ سیف را بازنشسته نمی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۷ آبان ۱۳۹۵

    مگ سيف واقعا شاهكار بود .. كاش حذفش نميكرد خيلى حيف بود

  • Sav
    Sav | ۷ آبان ۱۳۹۵

    توی چند سال اخیر، لپ‌تاپ من لااقل ۵ بار به خاطر magsafe از سقوط از روی میز نجات پیدا کرده!
    نبود magsafe یکی از بزرگترین معایب مک‌بوک‌پروی جدیده.
    حیف

مطالب پیشنهادی