ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و اپل رو به افول؛ فروش موبایل ها در سه ماهه سوم 2016 کاهش یافته است

سازمان IDC اخیرا گزارش کامل خود از سه ماهه سوم امسال را منتشر کرده که طی آن به وضوح می توان کاهش تقاضا برای خرید موبایل های اپل و سامسونگ را مشاهده کرد. عرضه کلی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ آبان ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

سازمان IDC اخیرا گزارش کامل خود از سه ماهه سوم امسال را منتشر کرده که طی آن به وضوح می توان کاهش تقاضا برای خرید موبایل های اپل و سامسونگ را مشاهده کرد. عرضه کلی تلفن های هوشمند به 362.9 میلیون واحد رسیده که در قیاس با 359.3 میلیون واحد سه ماهه سوم سال گذشته با رشد یک درصدی همراه بوده است.

علی رغم، ارائه 13.5 درصد تلفن همراه کمتر به بازار، سامسونگ همچنان کمپانی شماره یک بازار باقی مانده و سهم 72.5 میلیونی از این میزان را به نام خود ثبت کرده است. سال گذشته 23.3 درصد بازار دست سامسونگ بود و 83.8 میلیون تلفن هوشمند به بازار عرضه کرد ولی سهم امسال آن ها به 20 درصد رسیده است.

از سوی دیگر، اپل که 13.3 درصد از بازار را سال گذشته در اختیار داشت، حالا با کاهش 5.3 درصدی نسبت به سال گذشته در فروش، سهم بازاری معادل 12.5 درصد دارد. طی این سه ماه اپل موفق به فروش 45.5 میلیون آیفون شد؛ این رقم سال گذشته 48 میلیون بود.

dic-w600-h600

گرچه اپل و سامسونگ افول داشتند اما چینی ها در سمت دیگر رشد عجیبی داشتند. هوآوی (23%)، اوپو (121.6%) و ویوو (102.5%) به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند و مجموعا 22.1 درصد بازار را در اختیار دارند.

البته نباید فراموش کرد که ماجراهای گلکسی نوت 7 ارتباطی با ضعف عملکردی سامسونگ نداشته و عملا در این بازه زمانی تاثیرگذار نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 123456
    123456 | ۷ آبان ۱۳۹۵

    لعنت بر پدر و مادر هر دوشون... من به زودی آیفون رو با خاک یکسان میکنم...

    • a lone
      a lone | ۷ آبان ۱۳۹۵

      فقط مواظب باش خودت باخاك يكسان نشي،،

مطالب پیشنهادی