گزارش مالی کونامی؛ سود تجارت های جانبی از سود واحد گیمینگ پیشی گرفت

کمپانی نام آشنای کونامی به تازگی گزارش مالی خود از عملکرد شش ماهه اخیرش (یعنی از ابتدای آوریل تا پایان ماه سپتامبر) را منتشر کرده است. بنابر این گزارش مالی، فروش عناوین کونامی نسبت به همین بازه زمانی در سال 2015 میلادی کاهش یافته اما در عین حال، سود کمپانی با رشد مواجه شده است.

نرخ درآمد کونامی طی این بازه زمانی شش ماهه، برابر با 963 میلیون دلار بود که به شکل قابل توجهی از درآمد 1.2 میلیارد دلاری آوریل تا سپتامبر 2015 کمتر است. اما با وجود این کاهش، سود کمپانی با رشدی 36 درصدی از 118 میلیون دلار به 161 میلیون دلار رسیده است.

کونامی می گوید نه تنها بازی های موبایل مانند Jinkkyou Pwarfuru و Professional Baseball Spirits A همچنان در شرایط متعادلی به سر می برند، بلکه PES 2017 هم که ماه پیش عرضه شد عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته است.

بخش مهمی از میزان سود کمپانی کونامی، به تجارت سلامت و تناسب اندام آن باز می گردد. کونامی گزارش کرده که شش ورزشکار از تیم های ژیمناستیک و شنای «کلاب ورزشی کونامی» توانسته اند در بازی های المپیک ریو مدال آوری کنند.

3110841-mgv_gc_04-w600

این کمپانی ژاپنی می گوید که به فعالیت در حوزه های جدید ادامه خواهد داد و در همین راستا، قصد دارد بخشی از تمرکز خود را روی توسعه بازی های مبتنی بر واقعیت مجازی و نیز مسابقات الکترونیکی (eSports) معطوف کند.

در حال حاضر یکی از مهم ترین عناوین در دست توسعه کونامی، بازی Metal Gear: Survive است که بعد از انتشار تریلرها و اخبار مربوط به آن، به شدت مورد انتقاد طرفداران این فرنچایز قرار گرفت. نمایش Metal Gear: Survive - که عنوانی اسپین آف و Co-Op به شمار می رود - به قدری ضعیف بود که حتی هیدئو کوجیما نیز از آن انتقاد و ابراز ناامیدی کرد.

همانطور که احتمالاً از پیش در جریان هستید، سال گذشته میلادی هیدئو کوجیما پس از سال ها از کونامی جدا شد و استودیوی مستقل خودش را تشکیل داد. این بازیساز شهیر در حال مشغول توسعه بازی Death Stranding برای پلتفرم های پلی استیشن 4 سونی و پی سی است.

مطالب مرتبط

بهترین بازی های ویدیویی سال 2016 به انتخاب دیجیاتو

سال 2016 میلادی هم با تمام فراز و نشیب هایش به پایان خود نزدیک شده و طی یک سال گذشته، صنعت بازی های ویدیویی به موفقیت های خارق العاده ای رسید. 2016 سالی بود که شاهکارهای نینتندو روی پلتفرم های موبایل عرضه شدند، واقعیت مجازی بالاخره به دست عموم رسید و کنسول سونی زودتر از... ادامه مطلب

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [22 الی 29 اسفند]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می... ادامه مطلب

هفت سنگ: شوالیه کوچک

زندگی امروزی آنقدر پرفشار و پراسترس شده که حتی ساده ترین کارها هم در آدمی تنش و تشویش به وجود می آورند. در این بین همه ما احتیاج به فضایی برای خودمان داریم که از دغدغه ها دور شویم و برای حتی چند دقیقه هم که شده به مشکلات فکر نکنیم. بیایید این فضا را حباب... ادامه مطلب

دورهمی؛ با زامبی های احمق

بازی های دو یا چند نفره که بتوانید روی تلویزیون بزرگ انجام دهید به شوترهای واقع گرایانه مثل Call of Duty خلاصه نمی شود و همه نوع ژانر و استایل گرافیکی را در بر می گیرد. کافی است بخواهید کمی بگردید تا ببینید چه بازی های زیادی در رنگ و لعاب مختلف، برای دورهمی هایتان... ادامه مطلب

نینتندو بالاخره به ساخت بازی های موبایل روی آورد

نینتندو پس از تجربه نه چندان موفقیت آمیزش با Wii U، تحت فشار بود که با ورود به فضای موبایل، دوباره به سودآوری برسد و حالا امروز زمان آن فرارسیده که نینتندو اعلام کند با همکاری DeNA، یک توسعه دهنده ژاپنی بازی های موبایل، رسما به این فضا قدم گذاشته. قرار است کاراکترهای نینتندو در... ادامه مطلب

بازی Star Citizen در سال 2017؛ سرمایه جمع آوری شده به 141 میلیون دلار رسید

بازی کامپیوتری «استار سیتیزن» سال نوی میلادی را با یک رقم شگفت انگیز و بزرگ آغاز کرد: 141 میلیون دلار سرمایه گذاری مردمی. همانطور که می دانید «کریس رابرتز» یکی از توسعه دهندگان باتجربه دنیای گیم از سال 2012 بازی جدیدش را در معرض سرمایه گذاری عمومی قرار داده که با سرعت خارق العاده ای مورد استقبال... ادامه مطلب

نظرات ۴

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x