ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درز مشخصات Samsung Galaxy C5
تکنولوژی

سامسونگ در سال جاری 24 میلیارد دلار روی ساخت چیپ و صفحه نمایش سرمایه گذاری می کند

سامسونگ که در سال 2010 معادل حدود 871 میلیون دلار در خطوط تولید خود سرمایه گذاری کرده بود، کماکان هر سال به افزایش قابل توجه این رقم ادامه می دهد. شرکت کره ای این بار قصد دارد ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۸ آبان ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

سامسونگ که در سال 2010 معادل حدود 871 میلیون دلار در خطوط تولید خود سرمایه گذاری کرده بود، کماکان هر سال به افزایش قابل توجه این رقم ادامه می دهد.

شرکت کره ای این بار قصد دارد 13.2 تریلیون ون روی تولید چیپ های حافظه ی فلش از نوع V-NAND سرمایه گذاری کند که در ساخت سرورهای سطح بیزنس کاربرد دارند و 10.9 تریلیون ون هم برای نمایشگرهای OLED در نظر گرفته شده که دو برابر سرمایه گذاری سال گذشته ی سامسونگ در همین بخش به حساب می آید.

اگر می پرسید چرا شرکت کره ای این دو حوزه را به عنوان تمرکز اصلی سرمایه گذاری در سال جاری انتخاب کرده، لازم است توجه داشته باشید که نیاز بازار به حافظه های V-NAND روز به روز در حال افزایش است. علاوه بر این بسیاری از تحلیلگران پیشبینی می کنند مصرف نمایشگرهای OLED در سال آینده، با افزایش چشمگیری مواجه گردد.

بخش زیادی از این موضوع البته به تقاضای اپل و تولید کنندگان کشور چین باز می گردد و از دیگر دلایل افزایش تقاضا برای نمایشگرهای OLED می توان به گسترش استفاده از هدست های واقعیت مجازی اشاره کرد. در نتیجه می توان گفت حافظه های V-NAND و پنل های OLED دو بازار کم ریسک برای سرمایه گذاری سامسونگ به حساب می آیند.

علاوه بر این باید توجه داشت که با توجه به مشکلات پیش آمده برای گلکسی نوت 7، میزان سود عملیاتی سامسونگ به گزارش این شرکت در سه ماهه ی سوم سال جاری میلادی نسبت به بازه ی مشابه در سال گذشته 30 درصد کاهش داشته و درآمد ناخالص هم از کاهش 7 درصدی حکایت دارد.

بر همین اساس می توان گفت سرمایه گذاری رقم چشمگیر معادل 24 میلیارد دلار در این دو حوزه منطقی به نظر می رسد و سامسونگ قصد دارد کاهش سود امسال را در آینده ی نزدیک با استفاده از راه های کم خطر دیگر جبران نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • soheil abbasi
    soheil abbasi | ۹ آبان ۱۳۹۵

    با سرمایه گذاری روی چیپ و هسته و ... موافقم چون واقعا گوشی های سامسونگ به یه تغییر اساسی در پردازنده گوشی های خودش نیاز داره ، چون واقعا ضعیفه .

    اما تو بخش صفحه نمایش خدایی سامسونگ قویه ، و توی همه موبایل هاش از صفحه نمایش های با کیفیتی میزاره.

    به نظرم باید بیشتر رو بخش باطری کار کنه تا نمایشگر.
    بعدشم کمتر گوشی بده بیرون ، و در نهایت تعداد مدیر هاشو کمتر کنه خیلی زیادن اینا

  • MHS
    MHS | ۸ آبان ۱۳۹۵

    24 میلیارد ??? میدونی یعنی چی؟؟!! ??? بابا ایول سامسونگ ? حدود 72 تیلیارد تومان ???

  • Samuel jamali09339434229
    Samuel jamali09339434229 | ۸ آبان ۱۳۹۵

    درود ، این خوب هست کهدردی این دو مورد چیپ و صفحه نمایش که اتفاقا یکی از نقاط قوت سامسونگ حساب میشه سرمایه گذاری میکنه و در اون دقت ، سامسونگ بهترین و بهینه ترین و بهترین در زمینه ارائه رنگ زنده و بابیشترین عمق رنگ مشکی ((سوپرآمولد)) و... رو تولید میکنه و دراکثر محصولاتش به ویژه تلفن همراه ها استفاده میکنه ، البته فقط روی سوپر آمولد تمرکز نداره و OLED ... هم هست در چیپ هم که همه میدونید واقعا عملکرد در خشانی داشته و داره به ویژه ودر صنعت موبایل با این قدرتمندترین و سرعتی ترین در پرادزشگر مرکزی و مصرف پایین(بهینه) باطری و حتی گرافیک خوب (((اکسینوس))) به هر حال برای نتنها سامسونگ که محصولاتشون خیلی ها رو خوشحال میکنه و مشغول برای همه شرکتهای دیگر هم از خداوند موفقیت میخام

    • Samuel jamali09339434229
      Samuel jamali09339434229 | ۸ آبان ۱۳۹۵

      غلط املایی(کهدردی) ببخشید ، صحیح این هست ( که در )

    • Alireza omid
      Alireza omid | ۸ آبان ۱۳۹۵

      متعصب???فقط بلده درمورد سامسونگ نظرات طولانی بده?

      • Samuel jamali09339434229
        Samuel jamali09339434229 | ۸ آبان ۱۳۹۵

        درود ، حرف شما کامل اشتباه هست ، من متعصب نیستم و هر موبایلی که برایم بهترین شود و آنچنان که میخواهم شود آن را خریداری میکنم به شرطی که بهینه ترین در مصرف پایین و عمق رنگ و رنگ پر رنگ و زنده و بهترین صفحه نمایش ((AMOLED)) داشته باشه حالا از هر برندی که میخاد باشه ، اگر توجه کرده باشید به عنوان مثال در خبری مبنی براینکه هوآوی استفاده از کایرین960 را در میت9 تایید کرد و دیگر موارد... حضور داشتم پس نفرمایید فقط در خبرهای سامسونگ هستم ، حتی در خبرهای سامسونگ از عظمت و خوبی دیکر شرکت ها صحبت میکنم مثل خبر مربوط به S8 که در آن از شاهکار سونی در صفحه نمایش 4K صحبت کردم ، میدونی ؟! خبرها معمولا جدید یا هیجان برانگیز نیست و لازم نیست نظر نوشت و به همون مثبت و منفی دادن میشه اتکا کرد و به نوعی نظر داد

مطالب پیشنهادی