ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا از نسل جدید پنل های خورشیدی و باتری پک خانگی رونمایی کرد

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا در رویدادی بزرگ که در لس آنجلس برگزار شد، از پنل های خورشیدی برای سقف منازل مسکونی، باتری پک پرظرفیت خانگی با نام Powerwall 2 و همچنین باتری پک تجاری با ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ آبان ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا در رویدادی بزرگ که در لس آنجلس برگزار شد، از پنل های خورشیدی برای سقف منازل مسکونی، باتری پک پرظرفیت خانگی با نام Powerwall 2 و همچنین باتری پک تجاری با نام Powerpack 2 رونمایی کرد.

این کمپانی طی چند هفته گذشته تبلیغات متعددی را در مورد پنل های خورشیدی تعبیه شده در پوشش های سقفی منتشر ساخت. در رویداد فوق توضیحات کاملی در مورد اینکه چرا شرکت سازنده خودرو به خرید «سولار سیتی» دست زد نیز ارائه شد. «ماسک» اعلام داشت اگر این قرارداد پیش نرود، تولید پنل های سقفی بسیار دشوار خواهد شد.

tesla-solar-roof-1

طی این مراسم، ماسک در مورد قیمت پنل ها هم صحبت کرد. او گفت «هزینه تمام شده برای نصب این تایل های خورشیدی کمتر از قیمت سقف های عادی و هزینه برق خواهد بود». اما رقمی دقیقی از سوی این کمپانی ارائه نشد و بنابراین فعلاً نمی توان هزینه نهایی استفاده از این تکنولوژی را برای خانه های مختلف محاسبه نمود.

قطعاً ارائه قیمت به ازای هر متر مربع، می تواند به همه افراد کمک کند تا برآورد قیمتی برای پروژه مدرن سازی خانه خود داشته باشند. لازم به ذکر است تسلا این پنل های خورشیدی را مستقیماً به مشتریان می فروشد و نمی خواهد از شرکت های ساخت و ساز به عنوان واسطه کمک بگیرد.

tesla-solar-roof-2

نکته مهم در مورد تایل های سقفی تسلا،  این است که کاملاً شبیه به پوشش های عادی هستند و بنابراین کسی متوجه تفاوت آنها نخواهد شد. در واقع هدف اصلی تسلا و سولار سیتی نیز همین بوده است. «ماسک» در این رابطه گفت: «مردم خانه هایشان را دوست دارند، و ما نیز به بهتر شدن آنها کمک می کنیم.»

البته بهره گیری موفقیت آمیز از انرژی خورشید، مستلزم ذخیره سازی نیرو برای مواقعی خواهد بود که خورشید غروب کرده. با در نظر گرفتن این نکته، تسلا نسل جدیدی از پاوروال را ارائه نمود. این پک باتری از 2 عدد باتری 14 کیلو وات ساعتی لیتیوم یونی تشکیل شده که نسبت به مدل پیشین، افزایش دو برابری را نشان می دهد.

tesla-powerball2

به گفته این کمپانی، پاوروال 2 می تواند روشنایی منزلی 4 خوابه را به علاوه یخچال و دیگر لوازم برقی خانگی به مدت یک روز کامل تأمین نماید. همچنین نسل جدید پاوروال به مبدل داخلی نیز مجهز شده، بنابراین برای تبدیل مستقیم انرژی خورشیدی به برق مصرفی عمومی، نیاز به هیچ سخت افزار اضافه ای نخواهد داشت.

گفتنی است نصب این پوشش های سقفی از تابستان 2017 آغاز خواهد شد، ضمن اینکه تایل ها فوق العاده مقاوم خواهند بود. به گفته «ماسک» عمر این محصول دو تا سه برابر بیشتر از آسفالت بوده، و در واقع به هیچ وجه دچار خوردگی و خرابی نخواهد شد، زیرا از جنس کوارتز ساخته شده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • خط خطی
    خط خطی | ۸ آبان ۱۳۹۵

    اگه یه مقاله کامل راجب وقایع این کنفرانس منتشر کنید خیلی خوبه

  • molavy
    molavy | ۸ آبان ۱۳۹۵

    مگه ممکنه
    یعنی این همه پیشرفت کرد تو دو سه سال
    عمرشون اینقدر طولانی شد. قیمتش اینقدر مناسب شد و ...
    اگر واقعا اینقدر خوب باشه تا ده سال دیگه همه جا فراگیر میشه
    مگر اینکه ...

    • یحیی خالدی
      یحیی خالدی | ۸ آبان ۱۳۹۵

      مگر اینکه چی؟؟؟
      اونجا آمریکاست ایران نیست ارابه مرگو جای لکسوس به مردم بفروشن کسی آخ نگه یا گوشی ساخت چین رو پشتش بزنن ساخت ایران بندازن به مردم بفهمن ولی حق هیچگونه اعتراضی ندارن
      اونا 14 کیلو واتشون بشه 13.5 خسارت میدن مردم نمیخرن و...و... حالا اگه رضایت بدن و نخوان زیاد سخت بگیرن

مطالب پیشنهادی