ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در سال 2017، حدود 75 درصد مصرف اینترنت جهان بر بستر موبایل خواهد بود

امروزه مصرف اینترنت در سراسر دنیا، به لطف گسترش انواع روش ها و دیوایس های قابل اتصال به شبکه جهانی به بالاترین سطح تاریخ خودش رسیده. دورانی که اینترنت فقط از طریق اتصال کابلی در ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۸ آبان ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

امروزه مصرف اینترنت در سراسر دنیا، به لطف گسترش انواع روش ها و دیوایس های قابل اتصال به شبکه جهانی به بالاترین سطح تاریخ خودش رسیده.

دورانی که اینترنت فقط از طریق اتصال کابلی در داخل منازل در دسترس بودند به سر رسیده و حالا صدها دستگاه امکان برقراری ارتباط بی سیم با یک مودم ارزان قیمت را داشته و در خیابان ها پر از آنتن های اینترنت بی سیم مخابراتی است.

در همین راستا پیش بینی می شود در آینده نزدیک اغلب دستگاه های متصل به اینترنت، دیوایس هایی هستند که بسیار کم مصرف و کوچکند. به خصوص اینکه تلفن های هوشمند روز به روز در حال گسترش و پیشرفت بوده و در حال حاضر بزرگترین شی اینترنتی جهان محسوب می شوند.

وب سایت آماری تحلیلی Zenith هفته گذشته جدول مصرف اینترنت موبایل را منتشر کرده است. در این گزارش زنیت اشاره می کند که در سال 2012 نسبت مصرفی اینترنت موبایل 40 درصد بوده و در سال 2016 به 68 درصد رسیده است.

Untitled-1

حالا پیش بینی می شود که این آمار در سال 2017 به 75 درصد برسد؛ به این معنا که سال آینده به ازای هر 4 دستگاه متصل به اینترنت، ارتباط 3 دیوایس از طریق آنتن های مخابراتی برقرار گردیده است. علاوه بر این زنیت معتقد است این رقم در سال 2018 تا 79 درصد نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است از لحاظ منطقه ای، کشور اسپانیا با 85 درصد بالاترین نسبت مصرفی اینترنت موبایل را در اختیار داشته و هنگ کنگ با 79 درصد، چین با 76 درصد و امریکا با 74 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

اگرچه فواید اصلی این آمار در جهت شکل پذیری رویکرد مصرفی اینترنت دیده می شود، اما به عنوان نکته اصلی می توان به رشد چشم گیر کیفیت بسترهای اینترنتی مخابراتی جهان اشاره کرد.

در حال حاضر سه اپراتور اصلی فعال در کشورمان نیز تمرکز زیادی روی اینترنت موبایل قرار داده اند و روز به روز شاهد پیشرفت کیفیت و سرعت آن هستیم. در همین راستا پیشنهاد می کنیم گزارش میدانی دیجیاتو در زمینه کیفیت آنتن دهی اپراتورهای داخلی را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • داود جوادی
    داود جوادی | ۸ آبان ۱۳۹۵

    آنتن دهی ایرانسل در زمینه اینترنت و سرعتش کاملا خوبه،البته همه نقاط اگه یکسان باشه عالی میشه چونکه بعضی هموطنان در برخی نقاط گله دارن،اما اینجانب در کرج موبایلم همیشه فور جی هستش و در زمینه آنتن دهی مشکلی ندارم،توی این دو سه ساله از نظر اینترنت ایرانسل خوب عمل کرده.

مطالب پیشنهادی