ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چت امن در اپلیکیشن واتس اپ
تکنولوژی

اخطار اتحادیه اروپا به واتس اپ در پی عدم رعایت حریم خصوصی کاربران

اگرچه جهان دیجیتالی ما از امنیت بسیار پایینی برخوردار است اما شرکت های بزرگ تکنولوژیک همواره وعده می دهند که دست کم خودشان از داده های دیجیتالی ما بهره نگرفته و از آنها جهت کسب ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ آبان ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

اگرچه جهان دیجیتالی ما از امنیت بسیار پایینی برخوردار است اما شرکت های بزرگ تکنولوژیک همواره وعده می دهند که دست کم خودشان از داده های دیجیتالی ما بهره نگرفته و از آنها جهت کسب درآمد بیشتر استفاده نمی کنند.

اما به تازگی اتحادیه اروپا اخطاری را برای واتس اپ به دلیل عدم رحایت حریم خصوصی کاربران ارسال کرده و عنوان نموده این سرویس پیام رسان، برخی اطلاعات کاربران را با فیسبوک به اشتراک گذاشته است تا بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، بتواند داده های غنی تری از کاربران داشته باشد.

تغییرات جدید در توافق نامه کاربری واتس اپ به این پیام رسان اجازه می دهد تا شماره تماس شما را با فیسبوک به اشتراک بگذارد.

فیسبوک در سال ۲۰۱۴ واتس اپ را با پرداخت مبلغی حدود ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد و اکنون برای اولین بار است که چنین تغییری در شرایط استفاده از واتس اپ اعمال شده است. اتحادیه اروپا نیز با ارسال نامه به این شبکه پیام رسان، درخواست متوقف شدن این روند را داشته تا اقدامات قانونی در این خصوص انجام شود.

سیاست حریم خصوصی واتس اپ (که در ابتدای نصب مستلزم توافق شماست) هیچ اشاره ای به هدفِ اشتراک گذاری داده ها با فیسبوک نکرده است. رویترز در همین رابطه می نویسد که یکی از سخنگویان واتس اپ، عنوان نموده که این شرکت در حال رایزنی با مسئولین است تا نگرانی های آنها را برطرف نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی