ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سه فضانورد بعد از گذران 115 روز در ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشتند

سه تن از نیروهای ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) با ملیت های امریکایی، روسی و ژاپنی، با استفاده از فضاپیمای سایوز ساخت کشور روسیه، با موفقیت به زمین بازگشتند. به گزارش تلویزیون زنده ناسا، فرمانده ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۹ آبان ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

سه تن از نیروهای ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) با ملیت های امریکایی، روسی و ژاپنی، با استفاده از فضاپیمای سایوز ساخت کشور روسیه، با موفقیت به زمین بازگشتند.

به گزارش تلویزیون زنده ناسا، فرمانده «آناتولی ایوانیشن» روس با همراهی محقق ناسا «کیت روبینز» و فضانورد ژاپنی «تاکویا اونیشی» بعد از سپری کردن 115 روز در فضا، ایستگاه فضایی بین المللی را ترک کرده و صبح امروز به زمین رسیدند.

این سه نفر با پشت سر گذاشتن ماموریت مربوط به آزمایش نخستین توالی یاب DNA در فضا و نصب و راه اندازی محل توقف فضاپیماهای تاکسی-مانند، به وسیله چتر نجات در منطقه قزاقستان فرود آمدند.

ایوانیشن در حین مراسم تغییر فرمانده گفت: «وقتی در حال بستن دریچه فضاپیما بودم، احساس ناراحتی و دلتنگی داشتم.»

«زمان در اینجا خیلی خاص است، و حقیقتاً فرصت کافی برای شناخت سیاره مان نداشتم. در یک ایستگاه فضایی در جامعه ای زندگی می کنی که بسیار دوستانه، صمیمی، گرم و دل نشین است.»

ایوانیشن روس، سکان هدایت و فرماندهی ISS، پروژه تحقیقاتی که صد میلیارد دلار ارزش دارد را به دستان «شین کیمبرو» فضانورد امریکایی سپرد.

کیمبرو همراه با محققین روسی «سرجی ریژیکوف» و «آندری بوریسنکو» هفته گذشته به ایستگاه فضایی مورد بحث رسیدند و حداقل تا یک ماه آینده را در آنجا سپری خواهند نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی