ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جانی آیو می گوید طراحی تاچ بار مک بوک پرو نزدیک به دو سال قبل آغاز شده بود

هفته گذشته اپل نسل جدید لپ تاپ های حرفه ای مک بوک پرو مجهز به تاچ بار را معرفی کرد. در قسمت بالای کیبورد این محصول، که پیش تر کلیدهای فانکشن قرار گرفته بودند، اکنون ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ آبان ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

هفته گذشته اپل نسل جدید لپ تاپ های حرفه ای مک بوک پرو مجهز به تاچ بار را معرفی کرد. در قسمت بالای کیبورد این محصول، که پیش تر کلیدهای فانکشن قرار گرفته بودند، اکنون شاهد نوار ابزار OLED لمسی هستیم که عملیات کنترلی ویژه ای را بر اساس اپلیکیشن در حال اجرا، در اختیار کاربر قرار می دهند.

اگرچه برخی از توسعه دهندگان و متخصصین خلاق نسبت به تغییرات این لپ تاپ ابراز ناامیدی کردند، اما شاید Touch Bar را بتوان برگ برنده این شرکت برای جلب رضایت کاربران معمولی دانست.

این نوار لمسی اگرچه طراحی ساده ای دارد، اما برای توسعه آن نزدیک به دو سال زمان صرف شده. «جانی آیو» مرد اول تیم طراحی اپل در مصاحبه ای اختصاصی با CNET توضیحات مفصلی در مورد ایده اصلی و چالش های پیش رو برای ساخت نمونه اولیه تاچ بار ارائه داد.

jonathan-ive

او در مورد طراحی تاچ بار و مشکلات مربوط به ارزیابی کارآیی آن در شرایط واقعی گفت نقطه آغاز کار از منظر تیم طراحی، درک ارزش های هر دو نوع روش ورودی، یعنی روش لمسی و مکانیکی بوده است. بنابراین آنها به دنبال راهکاری می گشتند تا این دو را با یکدیگر ترکیب نمایند.

در واقع آنها می خواستند طرح نهایی هم با شرایط و کاربری های مختلف سازگاری یابد، و هم حالتی مکانیکی و ثابت داشته باشد، اما پیاده سازی این ایده بسیار دشوار بود. طبق اظهارات «آیو» نمونه اولیه این محصول هم از نظر نرم افزاری و هم از جنبه سخت افزاری، تقریباً به زیرساختی کامل و جدید نیاز داشته.

«آیو» اظهار داشت تقریباً دو سال قبل، موفق به ساخت این نمونه اولیه شدند که منحصر به محصول خاصی نبوده و تقریباً در قالب یک ترک پد بزرگ با بازخوردهای لمسی مختلف پیاده سازی گردیده بود.

touchbar

او در ادامه گفت:

اجرای این طرح در مک بوک پرو، در زمانی که همه انتظار دارند محصولی باریک تر، سبک تر و قدرتمندتر از قبل را ارائه دهیم، بسیار دشوار بود. در واقع ما باید علاوه بر در نظر گرفتن تمامی جوانب فوق، برای اولین بار این تکنولوژی را نیز پیاده سازی می کردیم که چالش ها و مشکلات خاص خود را داشت.

در هر صورت به عقیده تیم طراحی اپل، این تکنولوژی هنوز در اول راه قرار دارد و آنها در تلاشند تا همین مسیر را ادامه دهند. «آیو» در جریان این مصاحبه، چندین بار تأکید نمود که صرفاً «متفاوت بودن» نمی تواند دلیل موجهی برای ایجاد تغییر باشد، و هدف اصلی آنها ارائه تغییراتی کاربردی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    خیلی جالبه که بیش از دو سال قبل شرکتی مثل لنوو دقیقا چنین چیزی رو حتی با همین نام در کربن ایکس وان تاچ ساخته بوده :|

  • محمد
    محمد | ۱۰ آبان ۱۳۹۵

    از دو سال قبل در حال طراحی این چیز مسخره و کپی کردنش بوده که نکات منفی سیستم های ابنده رو پشتش مخفی کنه

  • CATer
    CATer | ۱۰ آبان ۱۳۹۵

    جانی آیو هم داره مهندسی رو میذاره کنار و یه بیزینس من میشه... مثل اینکه اپل یه خوابایی براش دیده
    اما گذشته از اینا، خیلی عجیب نیست 20 ماه روی تاچ بار کار کرده باشن، بهرحال طرح اولیه ایراداتی داشته که باید رفع میشده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی